Flest stationer i länet – nu inviger OK Västerbotten i Hemavan

Med sina 21 bemannade och 15 obemannade drivmedelsstationer är OK Västerbotten den kedja som har flest stationer i länet. Det senaste tillskottet invigs nu i Hemavan.

– Vi jobbar för att finnas i och vara en drivkraft för hela vårt län. Den här etableringen stärker vår representation i fjällvärlden och det känns som ett naturligt steg för oss, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten.

Nu blir det enklare för skotertrafiken att tanka i Hemavana. Foto: Hemavan Fly

Lördag 4 mars invigs den nya drivmedelsstationen i Hemavan. OK Västerbotten, som tidigare inlett ett samarbete med Hemavan Alpint, stärker därmed sin närvaro på orten.

– Vi är jätteglada över samarbetet och att vi nu har en fysisk närvaro på orten känns riktigt bra. Det har funnits ett behov av ytterligare ett tankställe och en station som är lättillgänglig för skotertrafiken och det behovet har vi nu kunnat fylla, säger Erica Lundgren.

OK Västerbottens medarbetare kommer finnas på plats under invigningen och kommer att bjuda besökare på varmkorv, provsmakning från Bastuträsk Charkuteri och drickyoghurt från Norrmejerier. Dessutom kommer de att bjuda på läsk från Nyckelbryggerier som bland annat står bakom den världsunika Hjortrongranat som de producerar i samarbete med konstnären Marc Strömberg.

Den nya stationen är belägen på vänster sida om Blå vägen om du kommer från Tärnabyhållet i anslutning till nyetablerade Hemavan Bilverkstad. OK Västerbotten blir i och med detta den enda tankstationen som ligger på rätt sida av vägen från skoterleden sett. Det innebär att skotertrafiken fortsättningsvis inte kommer behöva korsa den allt mer trafikerade E12:an för att tanka.

– Att vi kan bidra till en säkrare och enklare trafiksituation är ett väldigt stort plus. Vi är mycket nöjda över placeringen och kan se att vi tillför någonting som många kommer att ha nytta av, fortsätter Erica Lundgren.

Torsdag till lördag – 9–11 mars – kommer även OKQ8:s Servicehjälpen att vara på plats i Hemavan i anslutning till den nya stationen och hjälpa bilister att ta hand om sina bilar. Servicehjälpen ger kostnadsfri hjälp med att bland annat kontrollera lufttryck i däcken och ser till att du har en bra glykol för vinterkylan.

OK Västerbotten är en förening som ägs av sina medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är i dag fler än 90 000 medlemmar och driver ett hotell samt 36 drivmedelstationer runt om i Västerbotten. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön.