Miljoninvestering och längre öppettider i Storuman

Nu storsatsar OK Västerbotten och bygger om OKQ8-stationen i Storuman för miljonbelopp, dessutom blir det nu nya öppettider vilket ökar servicenivån i hela samhället. När ombyggnaden är klar kommer stationen även att bli ett helt nytt matställe för Storumanborna och för fjällresenärerna från kusten.

– Det är jättekul att vi kan göra den här satsningen i Storuman, det kommer att bli som en helt ny station, säger Christina Forsgren som sedan april är ny säljchef på OKQ8 i Storuman.

Det är miljonbelopp som nu satsas i Storuman. Upprustningen av stationen ska lyfta kundupplevelsen och ombyggnationerna innebär också nya satsningar på servicen i butiken. Både inne- och utemiljön kommer att renoveras och fräschas upp. Konceptet Quick-To-Go, som idag finns på ett flertal av OKQ8s stationer runt om i landet, ska också införas i butiken. Med Quick-To-Go kommer stationen i Storuman att kunna erbjuda kunder och företag i närheten snabba och fräscha måltider.

– Vi kommer när allt är färdigt att kunna erbjuda ett sortiment och en service av högsta kvalitet. För oss är det viktigt att vår station ska finnas till både för Storumanbon och för alla som passerar oss på vägen till och från fjällen. Vi vill bli ett naturligt stopp på vägen med lokal prägel på matutbud och produkter, berättar säljchef Christina Forsgren.

De nya öppettiderna innebär att stationen nu kommer att ha öppet mellan kl. 06.00 och 22.00 alla vardagar och mellan kl.08.00 och 22.00 på helgerna.

– Vi ägs av våra medlemmar i Västerbotten och den här miljonsatsningen är ett sätt för oss att fortsätta jobba för att bevara våra bemannade stationer och bidra till att hela länet får leva, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten. Nu får vi ytterligare en fräsch station med ett lokalt präglat sortiment, baserat på vad våra lokala kunder efterfrågar, som dessutom blir en naturlig samlingspunkt i samhället och för alla på väg till fjällen.

Christina Forsgren, säljchef OKQ8 Storuman, 072-581 15 61

OK Västerbotten är en förening som ägs av sina medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är i dag fler än 90 000 medlemmar och driver ett hotell samt 35 bensin- och automatstationer runt om i Västerbotten. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön.

– Det är jättekul att vi kan göra den här satsningen i Storuman, det kommer att bli som en helt ny station.
Christina Forsgren som sedan april är ny säljchef på OKQ8 i Storuman.