Ny chef på OKQ8 efter 16 år i kedjan

Ramona Saari är ny säljchef på OKQ8 Kanalgatan, men ny inom företaget är hon inte.

– Jag har hunnit jobba på många olika stationer. Söderhamn, Hudiksvall, Umeå, Ånäset och nu är jag tillbaka i Skellefteå. Jag tror att det är en fördel att jag har rört på mig och det har gett mig ett kontaktnät över hela Sverige, säger Ramona Saari.

Bildtext: Ramona Saari, ny sälcjef på OKQ8 Kanalgatan i Skellefteå. Fotograf: Patrick Degerman

Endast 30 år gammal är Ramona Saari inne på sitt 16:e år inom kedjan. Hon kommer senast från en tjänst på stationen i hemorten Ånäset men när tjänsten på Kanalgatan kom på tal – och med sambon redan i Skellefteå – blev valet enkelt.

– Jag har alltid velat ha min egen station att ansvara över. Jag har ju spenderat halva mitt liv på en OK-mack men det är något speciellt att få driva min egen och den utmaningen har alltid lockat mig, säger Ramona Saari.

Att Ramona jobbat kvar inom kedjan beror enligt henne själv på flera saker. Förutom att hon trivts och utvecklats pekar hon på den stora variationen i jobbet som en av anledningarna.

– Det är aldrig monotont, det är alltid någonting som händer. Sen är det väldigt kul att få träffa så många olika människor, säger Ramona Saari.

OKQ8 Kanalgatan drivs i dag av OK Västerbotten och stationen har funnits sedan början av 60-talet. Fokus för den nya säljchefen blir nu att få fart på försäljning och som ett första led i det arbetet ska utbudet ses över för att bättre matcha efterfrågan från kunderna.

– Vi är väldigt glada för Ramona och den resan hon gjort inom OK. Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra och trivs men också att de känner att de har möjlighet att växa och utvecklas på jobbet, säger Erica Lundgren, vd OK Västerbotten.

Ramona Saari tillträdde sin tjänst den 1 mars och efterträdde då Emma Gustafsson som går vidare till nya utmaningar.

Ramona Saari, säljchef OKQ8 Kanalgatan, 070-228 74 79

Jag har hunnit jobba på många olika stationer. Söderhamn, Hudiksvall, Umeå, Ånäset och nu är jag tillbaka i Skellefteå. Jag tror att det är en fördel att jag har rört på mig och det har gett mig ett kontaktnät över hela Sverige.
Ramona Saari, säljchef OKQ8 Kanalgatan