Nyöppning av miljonrenoverad drivmedelsstation i Åsele

Fredag 1 mars är det stor invigning av den helrenoverade drivmedelsstationen i Åsele. Det handlar om miljonbelopp som har investerats för att göra så att OKQ8-stationen i Åsele möter kundernas ökade krav på matutbud och upplevelse i butiken.
– Det värmer i hjärtat att vi som medlemsägd stationskedja har möjlighet att investera så här rejält, säger Erica Lundgren, vd på OK Västerbotten. Utan våra 93 000 medlemmar skulle vi inte ha den här möjligheten att bidra till ett levande län på samma sätt.

Renoveringen av stationen i Åsele har pågått i flera månader och har bland annat resulterat i en helt ny sittavdelning för mat- och fikagäster, men det har även gjorts förändringar i arbetsmiljön då kassalinjen är ny och enklare att arbeta med. Bland annat kommer man nu att både baka brödet och tillreda smörgåsarna lokalt på stationen. Det lokala har även präglat hela ombyggnationen.

Lokalt engagemang

– Vi har försökt anlita så mycket lokala entreprenörer som möjligt genom hela bygget och allt har verkligen fungerat bra under hela renoveringen, berättar säljchef Helena Paulsson i Åsele. Vi har lyckats ha öppet varenda dag trots att vi har fått så mycket förändrat, och att vi dessutom nu är klara lagom till sportlovet känns ju bara underbart!

Investeringen i stationen i Åsele är i linje med medlemsägda OK Västerbottens önskan att hela Västerbotten ska leva och ha högsta möjliga service. Officiell invigning sker fredag 1 mars med inbjudna gäster och Åselebor som får provsmaka det nya utbudet.

Helena Paulsson, säljchef OKQ8 Åsele, 070-616 62 25

OK Västerbotten är en förening som ägs av sina medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är i dag fler än 93 000 medlemmar och driver 36 drivmedelsstationer runt om i Västerbotten. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön.

– Det värmer i hjärtat att vi som medlemsägd stationskedja har möjlighet att investera så här rejält. Utan våra 93 000 medlemmar skulle vi inte ha den här möjligheten att bidra till ett levande län på samma sätt.
Erica Lundgren, vd på OK Västerbotten