OK Västerbotten ökar mest i landet

Det har varit en stark start på året för Västerbotten, som är det OK-distrikt i landet som hittills värvat flest nya medlemmar.
– Våra medlemmar är vår viktigaste tillgång. Att vi fortsätter att bli fler är oerhört värdefullt för vår långsiktiga överlevnad. Så vi är mycket glada för utvecklingen, säger Erica Lundgren, vd på OK Västerbotten.

Under perioden januari till och med mitten av mars blev hela 1 700 västerbottningar nya medlemmar. Det gör Västerbotten till det OK-distrikt vars medlemsantal ökat mest i Sverige. Västerbotten är ett av totalt 13 distrikt och innefattar samtliga 36 OKQ8-stationer i länet.

– Att vi har gjort det enklare att bli och vara medlem är en stor anledning till att vi ser den här ökningen. Kortlöst medlemskap har varit efterlängtat. Som medlem är man också med och stödjer vårt arbete för ett levande län, något vi blivit bättre på att berätta om, säger Erica Lundgren.

OK Västerbotten är en förening som ägs av sina medlemmar och drivs på demokratisk grund. Vi är i dag fler än 92 000 medlemmar och driver 36 drivmedelsstationer runt om i Västerbotten. Samtliga stationer samarbetar under varumärket OKQ8. Alla beslut fattar vi tillsammans och eventuell vinst delar vi på. Vi är ett lokalt, nytänkande och hållbart alternativ – för dig och oss, för samhället och miljön.

Med det kortlösa medlemskapet räcker med att visa upp körkort eller id-kort i kassan för att registrera sitt köp och ta del av medlemskapets förmåner. En lösning som förenklar för såväl gamla som nya medlemmar.

På lördag den 23 mars får alla drygt 92 000 medlemmar i OK Västerbotten möjlighet att samlas och fira den positiva medlemsutvecklingen när föreningen anordnar medlemsdag på samtliga bemannade stationer i länet.

– Förutom medlemserbjudanden i butikerna kommer vi också ha tävlingar, pyssel till barnen, god mat och dryck. En härlig dag då vi får glädjas åt den starka utvecklingen tillsammans, säger Erica Lundgren.

Att vi har gjort det enklare att bli och vara medlem är en stor anledning till att vi ser den här ökningen. Kortlöst medlemskap har varit efterlängtat. Som medlem är man också med och stödjer vårt arbete för ett levande län, något vi blivit bättre på att berätta om.