Två länsföretag i nytt samarbete

OK Västerbotten inleder ett nytt samarbete med Bastuträsk Charkuteri och utökar därmed sitt sortiment av lokala charkprodukter på sina stationer.

Vi är två aktörer med liknande visioner och målbilder som tillsammans vill göra gott för länet. Ett samarbete som känns helt rätt, säger David Persson, affärsutvecklare på OK Västerbotten.

Sebastian Karlsson och Emma Larsson på OKQ8 Carlslid i Umeå visar upp delar av det nya produktutbudet.

OK Västerbotten fortsätter sin satsning i länet och inleder ett nytt samarbete tillsammans med Norsjöbaserade Bastuträsk Charkuteri. I och med samarbetet utökas drivmedelsstationernas sortiment av lokalproducerade charkuteriprodukter.

– För oss är det viktigt att hitta en aktör som verkar för den lokala bygden och för Västerbotten. Någon som värdesätter hantverket. OK Västerbotten är därför helt rätt samarbetspartner för oss, säger Johan Bellgran, produkt- och marknadsansvarig på Bastuträsk Charkuteri.

Samarbetet är en del i en långsiktig satsning för att kunna erbjuda kunderna fler möjligheter att välja lokalproducerat.

– I vår produktion arbetar vi endast med ett fåtal utvalda lokala gårdar, det hjälper oss att säkerställa att vi levererar lokal kvalité. Vi är övertygade om att det lokala stärker det lokala, och att nu får göra den här resan tillsammans med OK Västerbotten känns jätteroligt, säger Johan Bellgran.

– Vi tror att våra kunder värdesätter att få handla lokalt producerat mat och kunna göra egna medvetna val om vad de konsumerar. Därför tittar vi på hur vi kan utveckla det här samarbetet både för vårt butikssortiment men också för våra matmenyer på stationerna, säger David Persson.

OK Västerbotten driver i dag 21 bemannade stationer – och 15 automatstationer – runt om i Västerbotten som alla inkluderas i det nya samarbetet med Bastuträsk Charkuteri.

– Vi tittar kontinuerligt på vårt utbud och sortiment för att se om vi kan hitta ytterligare samarbeten som skapar värde för våra kunder och medlemmar, avslutar David Persson.

David Persson, affärsutvecklare OK Västerbotten, 070-205 05 80

Johan Bellgran, produkt- och marknadsansvarig Bastuträsk Charkuteri, 0915-79 51 81

Vi är två aktörer med liknande visioner och målbilder som tillsammans vill göra gott för länet. Ett samarbete som känns helt rätt.
David Persson, affärsutvecklare på OK Västerbotten