• Old Mutual/

Extra bolagsstämma i Old Mutual om erbjudandet till aktieägarna i Skandia Resultat av aktieägarnas omröstning

Report this content

Vid en extra bolagsstämma i Old Mutual plc idag i London ägde omröstning rum i alla ärenden som tagits upp i kallelsen till stämman. Resultatet av omröstningarna blev som följer: Ordinarie ärenden Ärende 1 Att godkänna erbjudandet att köpa Försäkringsaktiebolaget Skandia (publ) För Emot % för 1.835.510.382 150.556.139 92,42 Att befullmäktiga ersättningskommittén att ändra de krav på Ärende 2 resultat som gäller för vissa långsiktiga incitamentsprogram som företaget utlovar För Emot % för 1.734.209.321 145.741.685 92,25 Ärende 3 Att öka bolagets maximikapital För Emot % för 1.856.134.456 147.239.524 92,65 Ärende 4 Att befullmäktiga styrelseledamöterna att fördela relevanta värdepapper i samband med uppköpet av Skandia För Emot % för 1.840.659.990 162.732.113 91,88 Samtliga ärenden röstades igenom. Tidigare i dag meddelade Old Mutual plc att sista dag för erbjudandet till Skandias aktieägare skjuts fram från den 21 november 2005 till den 16 december 2005 enligt den förlängda erbjudandeperioden. Som kommentar till resultatet av dagens omröstning säger Jim Sutcliffe, koncernchef: ”Allt eftersom tiden har gått har vi i allt större utsträckning fått budskapet att våra aktieägare gärna ser att affären slutförs. De vet att affären är rätt för oss och erbjuder de bästa tillväxtmöjligheterna för framtiden. Det syns tydligt i omröstningsresultatet idag vilket gläder mig.” 14 november 2005 FRÅGOR: Old Mutual plc Andrew Parkins – Investor Relations +44 (0) 20 7002 7264 Miranda Bellord – Media Relations +44 (0) 20 7002 7133 Brunswick Anders Fogel 0709 62 78 42 För ytterligare information om Old Mutual plc gå in på www.oldmutual.se. Deutsche Bank AG London företräder Old Mutual plc och ingen annan i samband med Transaktionen och kommer inte att anse någon annan person (oavsett om denna person erhållit detta dokument eller ej) som sin klient i samband med Transaktionen och åtar sig varken att tillhandahålla det skydd som dess klienter åtnjuter eller att ge råd med anledning av Transaktionen eller av någon transaktion eller arrangemang som refereras till eller någon information som innefattas i detta pressmeddelande. Merrill Lynch International företräder Old Mutual plc och ingen annan i samband med Transaktionen och kommer inte att anse någon annan person (oavsett om denna person erhållit detta dokument eller ej) som sin klient i samband med Transaktionen och åtar sig varken att tillhandahålla det skydd som dess klienter åtnjuter eller att ge råd med anledning av Transaktionen eller av någon transaktion eller arrangemang som refereras till eller av någon information som innefattas i detta pressmeddelande. Lazard & Co., Limited företräder Old Mutual plc och ingen annan i samband med Transaktionen och kommer inte att anse någon annan person (oavsett om denna person erhållit detta dokument eller ej) som sin klient i samband med Transaktionen och åtar sig varken att tillhandahålla det skydd som dess klienter åtnjuter eller att ge råd med anledning av Transaktionen eller av någon transaktion eller arrangemang som refereras till eller någon information som innefattas i detta pressmeddelande. Erbjudandet, acceptanser av Erbjudandet, eller återkallelse av sådana, eller kontrakt ingångna med anledning därav, eller åtgärder vidtagna, eller som måste anses ha vidtagits i samband med någon av nämnda rättshandlingar, skall avgöras enligt svensk lag. Erbjudandet lämnas, med vissa undantag, varken direkt eller indirekt, i USA, Kanada, Australien, Japan eller något annat land där detta är otillåtet, eller genom post eller annat nationellt eller internationellt kommunikationsmedel (såsom fax, telefon och internet) eller inrättning tillhörande börs eller marknadsplats i USA, Kanada, Australien eller Japan. Således skickas exemplar av detta pressmeddelande och relaterad dokumentation varken direkt eller indirekt med post eller på annat sätt i, till eller från USA. Den som mottager sådana dokument (innefattande men inte begränsat till förvaltare och andra uppdragshavare) måste observera dessa restriktioner och får inte, med vissa undantag, distribuera eller vidareförsända dem till, inom eller från USA eller något land där sådant handlande är otillåtet eller utnyttja sådant kommunikationsmedel eller inrättning i samband med Erbjudandet; om så ändå sker kan varje relaterad viljeförklaring avsedd som accept av Erbjudandet komma att anses som ogiltig. Personer (innefattande men inte begränsat till förvaltare och andra uppdragshavare) som avser att vidarebefordra detta eller sammanhängande dokument till USA, eller har avtalsrättslig eller annan juridisk skyldighet att förfara på så vis, måste först söka erforderlig rådgivning. Detta material får ej, direkt eller indirekt, distribueras inom eller till USA. Materialet utgör inte ett erbjudande om värdepappersförsäljning i eller till USA. Det kommer inte att ske något offentligt erbjudande avseende Old Mutualaktier i USA. De Nya Old Mutualaktierna har inte registrerats, och kommer inte att registreras, enligt US Securities Act av 1933 (”Securities Act”) eller hos någon myndighet med ansvar för värdepapper i någon delstat eller på annan jurisdiktionsnivå i USA eller enligt de tillämpliga lagarna för värdepapper i Kanada, Australien eller Japan. Följaktligen kan, med vissa undantag, de Nya Old Mutualaktierna inte bjudas ut eller säljas i USA, Kanada, Australien eller Japan eller något annat land där detta är otillåtet eller på uppdrag av eller till förmån för person i USA, Kanada, Australien eller Japan. Old Mutual eller dess ombud kan så långt tillåtet enligt tillämplig lag och övriga regler och i enlighet med svensk marknadspraxis, före, under eller efter anmälningstiden för Erbjudandet göra vissa förvärv av, eller vidta vissa åtgärder för att direkt eller indirekt förvärva Skandiaaktier, eller värdepapper som kan konverteras till, utbytas mot, eller ger rätt att förvärva Skandiaaktier, på annat sätt än genom Erbjudandet. Sådana förvärv kan antingen ske på den öppna marknaden till rådande aktiekurs eller genom privata sidoaffärer till framförhandlat pris. Information om sådana förvärv offentliggörs enligt tillämpliga regler.