UNIK BANDNYHET FRÅN OLOFSFORS MED MAXIMAL BÄRIGHET

I sommar släpper Olofsfors sin största bandnyhet på länge.
Med nya CoverX ökar livslängden på banden betydligt.
– Den har en unik profil, som inte liknar något annat, säger Daniel Domeij, marknadschef på Olofsfors.

Maximal bärighet, minimal markpåverkan, optimalt grepp mot däck och bättre stöd mot däcksidan. Det, tillsammans med att hållbarheten på tvärjärnen har ökat med över 20 procent, är de stora fördelarna med CoverX som lanseras i sommar.
– Det går inte att få bättre bärighet. CoverX gör ditt arbete lättare samtidigt som det också skyddar miljön på ett mycket bättre sätt än tidigare, säger Daniel Domeij.

Arbetet med att ta fram det nya bandet har pågått i drygt ett år och CoverX kommer att premiärvisas på Interforst i München i juli. Daniel Domeij har stora förväntningar på mottagandet.
– Vi har producerat band i 50 år och det är den erfarenheten som ligger som grund till CoverX. Det är optimerat för alla typer av maskiner, från de allra tyngsta till de lättaste, och kommer att finnas i en mängd olika utföranden. Det lämpar sig bäst när det är blöt mark och man vill ha så lite markskador som möjligt, säger han.

CoverX – här är fördelarna

• Maximal bärighet
    Rakt tvärjärn, speciellt utformat, som ger maximal bärighet. Optimalt grepp både framåt och i sidled.

• Optimalt grepp mot däck
    Specialutformad medbringare för bäst grepp mot däck.

• Minimal markpåverkan
    Mjuka ändar bidrar till minimal markpåverkan och mjukare svängradie.

• Bättre stöd mot däcksidan
    Förlängda sidostöd för maximalt stöd mot däcksidan.

• Ökad hållbarhet på tvärjärnet
    Hållbarheten på tvärjärnet har ökat med över 20 procent jämfört med tidigare bärande tvärjärn.

För mer information, kontakta:

Daniel Domeij
Marknadschef Skog, Olofsfors
E-post: daniel.domeij@olofsfors.se
Mobil: +46 (0)70-575 07 14

Olofsfors AB arbetar med tillverkning och försäljning inom två affärsområden, band för skogs- och entreprenadmaskiner, samt slitstål som vägstål och skopstål.

Taggar: