AniCura skapar framtidens djursjukvård – väljer Olsson & Co för att synas

Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av expomaterial, trycksaker, profilkläder och presentreklam, skrev i dagarna ett samarbetsavtal med AniCura. Olsson & Co kommer att ansvara för företagets trycksaker, en del produkter samt merchandise för att hjälpa AniCura att skapa framtidens djursjukvård i Norden.

– Det här är ett riktigt spännande uppdrag för oss. AniCura har tydliga mål och ambitioner med sin verksamhet och vi har fått uppdraget att leverera det vi är duktiga på, allt från trycksaker till profilmaterial. Tack vare vår erfarenhet av liknande uppdrag med stora lager och många distributionspunkter tillsammans med en förståelse för affären fick vi möjligheten att bli leverantör till AniCura, säger Ola Bernstein på Olsson & Co.

AniCura har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och är ett företag med drygt 60 utvalda djursjukhus och djurkliniker. Visionen är tydlig. Att tillsammans skapa framtidens djursjukvård. I det arbetet är kommunikationen viktig och Olsson & Co har anlitats som en av de leverantörer som ska hjälpa bolaget med detta.
– Vi valde Olsson & Co för att de har lång erfarenhet av liknande uppdrag och för att de har en förståelse för vad som är viktigt för oss. Vår tillväxt sker över hela norden och Olsson & Co tillgodoser våra behov av support och logistik på det sätt vi önskar i samtliga nordiska länder, säger Charlotta Warnhammar, kommunikations- och marknadschef AniCura.

Olsson & Co har sedan starten 2007 haft en tydlig målbild och man har under den senaste tiden bland annat gjort kraftiga investeringar i ekonomi- och logistiksystem för att göra det möjligt för stora kunder att anlita företaget.
– Vi är idag trygga med att även leverera till riktigt stora kunder. Det är här som synergieffekterna blir som tydligast och det är här vi kan skapa mervärden för kunderna, säger Ola Bernstein.

Ola Bernstein, kundansvarig och delägare Olsson & Co, tfn +46 (0)708 676 205

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på trycksaker, presentreklam och profilkläder. Som profilbyrå arbetar Olsson & Co med att stärka sina kunders varumärken med
 produkter och tjänster av hög kvalitet. Idag har bolaget kontor i Göteborg, Linköping, Stockholm och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 18 personer, och har en omsättning på 60 miljoner kronor (2013).