Byråsamarbeten och kundförståelse skapar nya affärer – Tibro kommun väljer Olsson & Co

Tibro kommun väljer Olsson & Co till leverantör av profilprodukter. Tack vare ett nära samarbete med kommunikationsbyrån Sunny Side Up och genom att tydligt visa att man förstår kundens behov, kunde Olsson & Co vinna upphandlingen.
– Det är första gången vi vinner en kommunal upphandling och vi ser gärna kommuner och landsting som ett nytt affärsområde som vi kommer att lägga stort fokus på, säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co.

Tibro kommun har genomfört ett ambitiöst varumärkesarbete där man vill belysa Tibros styrkor med en stark historik i möbelproduktion och design, men också visa framtida förutsättningar. Det är den resan som nu Olsson & Co blir en del av.

– Jag är mycket glad över att Olsson & Co vann upphandlingen. Vi har haft en del kontakter med dem via vår kommunikationsbyrå och det har fungerat utmärkt. Nu ser vi fram emot ett fortsatt samarbete. På Olsson & Co förstår man syftet med vår kommunikation och tar fram förslag som är nytänkande. Det gillar jag, säger Christina von Brömssen, informationsansvarig på Tibro kommun.

Olsson & Co kommer att leverera alla profilprodukter för Tibro kommun. I ett omfattande arbete har kommunen tagit fram en ny varumärkesplattform som nu ska kommuniceras. Här visualiseras bland annat kärnvärdena samverkan, tillit, omtanke och handlingskraft.

– Det här ska bli en oerhört spännande kund att arbeta med. Det finns en målmedvetenhet och man har gjort sin hemläxa ordentligt. Nu gäller det att kavla upp ärmarna och leverera bästa möjliga så att Tibro kommun fortsätter att växa och blir ännu starkare och mer attraktiv, säger Katarina Brink, kundansvarig på Olsson & Co.

Foto: Christina von Brömssen

Katarina Brink, kundansvarig på Olsson & Co, tfn +46 (0)31-749 58 07

Christina von Brömssen, informationsansvarig på Tibro kommun, tfn +46 (0)504-18113
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn +46 (0)31 701 33 37,

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på trycksaker,
presentreklam och profilkläder. Som profilbyrå arbetar Olsson & Co med att stärka sina kunders varumärken med
 produkter och tjänster av hög kvalitet. Idag har bolaget kontor i Göteborg, Linköping, Stockholm och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 16 personer, och har en omsättning på 48 miljoner kronor (2012).