”En tröja för ett stolt Malmö” – Olsson & Co nominerade till Årets Kampanj

Report this content

Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, har med kampanjen ”En tröja för ett stolt Malmö” för Clarion Hotel & Congress Malmö Live blivit nominerade som ett av tre företag till Promotionbiets nya kategori Årets kampanj. Vinnaren utses den 21 mars på den stora Promotiongalan som arrangeras av branschorganisationen SBPR.

När en stad får oförtjänt negativ publicitet, när turister undrar om de vågar gå ut på kvällarna och när internationella bolag vänder ryggen till vid stora upphandlingar. Då måste det till handling för att skapa förändring. Clarion Hotel & Congress Malmö Live tog då kontakt med Olsson & Co och så föddes idén om ”En tröja för ett stolt Malmö”.

– Vi vill att alla våra besökare ska köpa en tröja och att de sedan ska berätta för andra varför de köpte den och vad de fick uppleva i Malmö, säger Camilla Ahlberg, Marketing Manager Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Olsson & Co fick i det här uppdraget skapa en kampanj där produktmediet, i detta fall en tröja, blev grundbulten och navet kring hela kampanjen. ”En tröja för ett stolt Malmö” visar att en hel kommunikativ kampanj kan byggas runt produktmedia och föra ut ett varumärkes budskap.

– Vi är oerhört glada över att SBPR och Promotionbiet har tagit fram den nya kategorin, Årets Kampanj. Det är precis åt det hållet som branschen behöver utvecklas. Vi behöver tänka mer än produkt. Därför är vi extra stolta över att bli nominerade till det här priset och vi vill samtidigt tacka Clarion Hotel & Congress Malmö Live för att vi får förtroendet att utveckla kampanjer som gör skillnad och syns, säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co.

Kampanjen ”En tröja för ett stolt Malmö” har bland annat resulterat i bilder och filmer som lagts upp på Facebook av Clarion Hotel & Congress Malmö Live, med en spridning till över 200 000 personer där närmare 4 000 personer engagerat sig och 115 000 personer har tittat på filmerna. Dessutom delade Clarion Hotel & Congress Malmö Live bilder där folk berättar om sina positiva upplevelser av Malmö, dessa har nått ut till närmare 50 000 personer.

Olsson & Co är även nominerade i kategorin Årets Återförsäljare.

Den 21 mars arrangeras Promotiongalan av SBPR (Svensk Branschförening Profil- och Reklamartiklar). Dagen inleds med utbildning för branschen, Education Day, och dagen avslutas med gala och prisutdelning av Promotionbiet.

För mer information kontakta:

Tomas Olsson, vd på Olsson & Co, tfn +46 (0)31-749 58 10, e-post tomas@olssonoco.se

Anders Ekhammar, pressansvarig på Olsson & Co, tfn +46 (0)70 746 25 79, e-post anders.ekhammar@perspective.se

www.olssonoco.se

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial. Olsson & Co arbetar med att stärka sina kunders varumärken med produkter och tjänster av hög kvalitet. Bolaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Karlstad och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 20 personer, och har en omsättning på 76 miljoner kronor (2018).

Taggar:

Citat

Camilla Ahlberg, Marketing Manager Clarion Hotel & Congress Malmö Live.