Harald Angström ny vd på Olsson & Co – Tomas Olsson fokuserar på kunderna

Harald Angström tar över tjänsten som vd för Olsson & Co. Tomas Olsson, grundare och tidigare vd, stannar kvar i bolaget och kommer nu fokusera på bolagets kunder och affärsutveckling medan Harald som ny vd ska ta Olsson & Co till nästa steg med fortsatt fokus på kundnytta. Olsson & Co erbjuder ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial.

Harald Angström har under många år varit kund hos Olsson & Co, suttit i Olsson & Co:s styrelse de två senaste åren och under den senaste tiden tillsammans med organisationen arbetat fram bolagets nya strategi.
– Jag är oerhört laddad inför det här uppdraget. Att nu få implementera den nya strategin och att få ta Olsson & Co till en ny nivå ska bli oerhört inspirerande och roligt. Olsson & Co är ett helt unikt bolag i mina ögon. Glädjen över att leverera bästa möjliga för varje kund är fantastisk. Nu handlar det om att ännu tydligare hitta strukturer i arbetet för att kunna bli effektivare och samtidigt öka kundnyttan ytterligare, säger Harald Angström, ny vd på Olsson & Co.

Tomas Olsson startade Olsson & Co för snart tio år sedan och har sedan dess varit vd för bolaget. Nu lämnar han över tjänsten som operativt ansvarig, men stannar i bolaget och kommer att fokusera på det som han tycker är absolut roligast, och det som gjorde att han startade bolaget, att träffa och utveckla kunder.

– Det här beslutet har vuxit fram under en tid och det känns helt rätt att Harald nu tar över som vd. Jag är glad och stolt över det som vi gjort hittills och nu ser jag verkligen fram emot att fortsätta att arbeta för Olsson & Co med en vd som brinner för den fas och de utmaningar vi nu står inför, säger Tomas Olsson, grundare av Olsson & Co. Harald Angström har en bakgrund inom så väl globala tjänster i multinationella bolag, som styrelseuppdrag för mindre teknikbolag. I samband med att Harald går in som vd köper han även in sig i bolaget och blir delägare.

Tomas Olsson, tidigare vd och grundare av Olsson & Co, tfn +46 (0)70 867 62 00
Harald Angström, vd Olsson & Co, tfn +46 (0)70 548 05 20
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn +46 (0)70 746 25 79

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial. Olsson & Co arbetar med att stärka sina kunders varumärken med
 produkter och tjänster av hög kvalitet. Idag har bolaget kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Karlstad och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 17 personer, och har en omsättning på 68 miljoner kronor (2015).