Nordic Choice Hotels utser Olsson & Co till Supplier of the year 2016

Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av expomaterial, produktmedia, profilkläder och trycksaker, utsågs i helgen till Supplier of the year av Nordic Choice Hotels. Sedan 2009 har Olsson & Co varit nominerade varje år och 2011 fick de för första gången det prestigefulla priset.

– Vi är naturligtvis oerhört glada över att få ta emot det här priset. Det är ett enormt lagarbete som ligger bakom detta och jag är mycket stolt över att vara en del i det. Jag kom in som VD i höstas och varje dag överraskas jag av vilket fantastiskt team som Olsson & Co är. Det här priset ger oss extra självförtroende inför vår fortsatta resa som jag ser mycket fram emot att göra med alla på Olsson & Co, säger Harald Angström, nytillträdd VD på Olsson & Co.

Närmare hundra leverantörer betygsattes i år och det var fler hotell än någonsin som skickade in sina omdömen. Med följande motivering fick Olsson & Co ta emot priset som Supplier of the year:

”Med en känsla för service utöver det vanliga, en vilja att lyckas och en stor expertis har människorna inom den här organisationen visat att de är en partner som alla våra svenska hotell värdesätter väldigt högt!”

Nordic Choice Hotels är en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på över 10 miljarder norska kronor och med 13 000 anställda. På den nordiska marknaden marknadsförs 187 hotell under varumärkena: Comfort Hotel, Quality Hotel och Clarion Hotel.

Olsson & Co levererar all produktmedia och alla trycksaker till Nordic Choice Hotels i Sverige och Norge. Med ett eget lager och en webblösning där varje hotell kan beställa sina varor har Olsson & Co hittat ett produktutbud och en logistik som fungerar för riktigt stora bolag med många leveranspunkter.

Harald Angström, VD på Olsson & Co, tfn +46 (0)70 548 05 20
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn +46 (0)70 746 25 79

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial. Olsson & Co arbetar med att stärka sina kunders varumärken med produkter och tjänster av hög kvalitet. Idag har bolaget kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Karlstad och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 17 personer, och har en omsättning på 68 miljoner kronor (2015).

Citat

Vi är naturligtvis oerhört glada över att få ta emot det här priset. Det är ett enormt lagarbete som ligger bakom detta och jag är mycket stolt över att vara en del i det. Jag kom in som VD i höstas och varje dag överraskas jag av vilket fantastiskt team som Olsson & Co är. Det här priset ger oss extra självförtroende inför vår fortsatta resa som jag ser mycket fram emot att göra med alla på Olsson & Co.
Harald Angström, VD på Olsson & Co