Olsson & Co fortsätter att växa – ökar omsättningen och vinsten

Profilbyrån Olsson & Co, med ett heltäckande utbud av expo, trycksaker, profilkläder och presentartiklar, visar i det senaste bokslutet att det går att öka både omsättningen och vinsten i en hårt konkurrensutsatt bransch. Det brutna räkenskapsåret 2010/2011 redovisar en omsättning på 38,2 miljoner kronor, vilket är en ökning från föregående period som landade på 27,5 miljoner kronor.

Olsson & Co fortsätter att växa och gör det med starka siffror.
– Vi har sedan starten för drygt fyra år sedan konstant ökat både försäljningen och vinsten. Jag är oerhört stolt över att vi kan klara det i en bransch som är hårt konkurrensutsatt. Tack vare vårt breda utbud med både trycksaker och profilartiklar och att vi har en lång erfarenhet av marknadsföring, försäljning och ledarskap, blir vi en pålitlig leverantör för våra kunder, säger Tomas Olsson, grundare och vd på Olsson & Co.

Idag har Olsson & Co tretton anställda och kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping och Oslo.
– Det är oerhört spännande och jag är så glad över att vi har kunnat utveckla Olsson & Co på det sätt som vi har gjort. Nu ligger utmaningen i att behålla känslan vi hade när vi startade Olsson & Co. Med kontor på olika platser och nya personer anställda är det oerhört viktigt att vi lyckas behålla våra kärnvärden och de relationer till våra kunder som jag ser som avgörande för att vi ska kunna fortsätta att expandera, säger Tomas Olsson.

Den snabba utvecklingen gör att Olsson & Co i år kan bli klassificerat som gasellföretag av Dagens Industri.
– Det hade naturligtvis varit roligt att få bli utsedd till DI Gasell och det är klart att man siktar dit även om det inte är något uttalat mål. Det viktigaste är att vi kan fortsätta att expandera och att vi kan hitta rätt människor för vår organisation, säger Tomas Olsson.

Tomas Olsson, vd Olsson & Co, tfn +46 (0)708 676 200