Olsson & Co startar hösten starkt med nytt stort avtal – Väderstad väljer Olsson & Co som totalleverantör av profil- och expomaterial

Väderstad-Verken AB, en av världens ledande producenter av lantbruksmaskiner med en omsättning på 1,7 miljarder, har valt Olsson & Co som totalleverantör av profil- och expomaterial. Olsson & Co har också fått i uppdrag att ta fram en webbshop för försäljning av profilprodukter direkt till företagets slutkonsumenter.

– Det visade sig vara svårt att hitta en leverantör som kunde ansvara för alla delar rörande profil- och expomaterial inklusive en fungerande webbshop. Vi var i diskussioner med ett antal större aktörer men ingen kunde riktigt erbjuda det vi sökte. Det var faktiskt en av de leverantörer som inte fick uppdraget som tipsade oss om Olsson & Co. Vi bokade in ett möte och det kändes rätt från början. Olsson & Co är professionella rakt igenom, de förstår våra önskemål och det känns fantastiskt bra, säger Pernilla Blomberg, ansvarig för profilmaterial på Väderstad-Verken AB.

För Olsson & Co är affären ett kvitto på att man kan hantera riktigt stora kunder med stora volymer. Tack vare affären kan Olsson & Co nu fortsätta att expandera i Linköping.

– Vi är naturligtvis oerhört stolta över att Väderstad vill arbeta med oss. Vi får chansen att visa hur vår affärsidé kan användas och tar ett helhetsgrepp där vi ansvarar för alla delar i processen och gör det mycket tidseffektivt för kunden, säger Eric Styrenius, regionansvarig i Linköping och delägare på Olsson & Co.

Väderstad har alltid fokuserat på och är kända för att leverera lantbruksmaskiner av hög kvalitet. Det är också det alltid pågående kvalitetsarbetet som har skapat ett starkt varumärke.
– Bönder är varumärkestrogna så länge man levererar bra produkter. För att ytterligare stärka vårt varumärke och utveckla våra tjänster vill vi kunna erbjuda profilprodukter av högsta kvalitet direkt till slutkonsument. Tack vare den nya webbshopen och samarbetet med Olsson & Co kan vi nu leverera profilprodukter till slutkonsumenter i hela världen, säger Pernilla Blomberg.

Väderstads lantbruksmaskiner och metoder har ofta varit epokgörande och ligger i fronten vad gäller kvalitet, design, effektivitet och nytänkande. Företaget ägs av familjen Stark och har idag cirka 900 anställda. Huvudkontoret ligger i Väderstad, Sverige. Bolaget är expansivt med tolv helägda marknadsbolag och år 2011 omsatte företaget 1 700 miljoner kronor.

Eric Styrenius, regionansvarig i Linköping och delägare på Olsson & Co, tfn +46 (0)708-67 62 03
Bilder för fri publicering, Anders Ekhammar, tfn +46 (0)31 701 33 37, www.olssonoco.se