Olsson & Co tecknar avtal med Nordic Choice Hotels i Norge – avtalet är värt 15 miljoner per år

Nu har Olsson & Co, med ett heltäckande utbud av expomaterial, trycksaker, profilkläder och presentreklam, tecknat avtal med Nordic Choice Hotels i Norge. Affären är värd 15 miljoner svenska kronor per år. Från och med augusti kommer Olsson & Co att ansvara för allt expomaterial, alla trycksaker och profilkläder för Nordic Choice på hela den nordiska marknaden.

– Det är en oerhört spännande affär för oss och vi är mycket stolta över att få förtroendet att nu vara Nordic Choice nordiska leverantör. Vi har redan anställt en person i Norge för att vi alltid ska kunna vara nära kunden. Inom en nära framtid kommer vi också att bygga upp en större organisation i Norge, säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co.

I början av året utsågs Olsson & Co till Supplier of the Year 2011 i Sverige av hotellkoncernen Nordic Choice Hotels. Och nu får bolaget chansen att arbeta även med den norska marknaden.

– Självklart var det viktigt i våra gemensamma diskussioner. Vi har en lång relation till Nordic Choice i Sverige och med de fina vitsorden vi fick i januari var det enklare att visa att vi är ett bolag som klarar de högt ställda krav som koncernen har på sina leverantörer, säger Tomas Olsson.

Nordic Choice är en organisation som ständigt söker nya vägar för att gästerna ska få bästa möjliga upplevelse. Både i Sverige och i Norge har Nordic Choice investerat mycket för att visa att man är en hotellkedja i absolut världsklass.

En förutsättning för att lyckas som leverantör är att både ha förståelse för verksamheten och kunna arbeta i ett högt tempo, att både vara både kreativ och lösningsorienterad.

– Vi har nu valt att arbeta enbart med Olsson & Co efter att ha sett hur bra det har gått i Sverige och vi är imponerade över det engagemang som levereras. Man kan nog utan att överdriva säga att vi har en intensiv verksamhet som är öppen dygnet runt och där gästernas tillfredsställelse är vårt viktigaste uppdrag. Vi känner oss trygga med att Olsson & Co kommer att vara den leverantör som kan hålla vårt tempo men också utmana oss där det behövs, säger Anders Lidman, inköpschef Nordic Choice Hotels.

Olsson & Co startade 2007 och omsatte 2011/2012 (brutet räkneskapsår) 48 miljoner kronor. Till nästa bokslut räknar Olsson & Co med att öka omsättningen med 10 miljoner kronor, vilket har varit den årliga ökningen de senaste tre åren. Idag har Olsson & Co 14 anställda och man planerar att inom kort anställa fler.

Tomas Olsson, vd Olsson & Co, tfn +46 (0)708 676 200