Olsson & Co vinner Årets Kampanj med: ”En tröja för ett stolt Malmö”

Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, vann igår Promotionbiets nya kategori Årets kampanj med ” En tröja för ett stolt Malmö” för Clarion Hotel & Congress Malmö Live.
– Vi är oerhört stolta över att vi vann det här nya priset. För oss är detta framtiden för produktmedia och därför är det extra roligt att vinna den första utmärkelsen i den här kategorin, säger Tomas Olsson, vd på Olsson & Co.

Alla som deltog på Promotiongalan, som gick av stapeln på Nalen i Stockholm, fick rösta på vem de tyckte skulle vinna priset ”Årets Kampanj”. När omröstningen var klar vann Olsson & Co.

Promotiongalan arrangeras av bransch-organisationen SBPR och är branschens årliga tillställning.

Kampanjen ”En tröja för ett stolt Malmö” är skapad för att sprida allt fantastiskt som finns i Malmö:
När en stad får oförtjänt negativ publicitet, när turister undrar om de vågar gå ut på kvällarna och när internationella bolag vänder ryggen till vid stora upphandlingar – då måste det till handling för att skapa förändring. Clarion Hotel & Congress Malmö Live tog kontakt med Olsson & Co och därefter föddes idén om ”En tröja för ett stolt Malmö”.
– Vi vill att alla våra besökare ska köpa en tröja och att de sedan ska berätta för andra varför de köpte den och vad de fick uppleva i Malmö och vi är naturligtvis väldigt glada över att Olsson & Co vinner pris med vår kampanj, säger Camilla Ahlberg, Marketing Manager Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Kampanjen ”En tröja för ett stolt Malmö” har bland annat resulterat i bilder och filmer som lagts upp på Facebook av Clarion Hotel & Congress Malmö Live, med en spridning till över 200 000 personer där närmare 4 000 personer engagerat sig och 115 000 personer har tittat på filmerna. Dessutom delade Clarion Hotel & Congress Malmö Live bilder där folk berättar om sina positiva upplevelser av Malmö, dessa har nått ut till närmare 50 000 personer.

Olsson & Co var även nominerade i kategorin Årets Återförsäljare.

Tomas Olsson, vd på Olsson & Co, tfn +46 (0)31-749 58 10, e-post tomas@olssonoco.se
Anders Ekhammar, pressansvarig på Olsson & Co, bilder för fri publicering, tfn +46 (0)70 746 25 79, e-post anders.ekhammar@perspective.se

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial. Olsson & Co arbetar med att stärka sina kunders varumärken med produkter och tjänster av hög kvalitet. Bolaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Karlstad och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 20 personer, och har en omsättning på 76 miljoner kronor (2018).