Olsson & Co vinner Promotionbiet med Comfort Hotels – ”Green Rehab” för ökad hållbarhet

Olsson & Co, som har ett heltäckande utbud av produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial, vann i måndags Årets Kampanj igen i tävlingen Promotionbiet, som anordnas av SBPR, Svenska Branschföreningen för Profil- och Reklamartiklar. Det var med kampanjen ”Green Rehab” för kunden Comfort Hotels som Olsson & Co var med och tävlade i Promotionbiet.

Comfort Hotels miljöinitiativ ”Green Rehab”, med idén och målet att reducera all engångsplast från hotellen blev genast en framgång. Under hösten 2019 tog hotellkedjan ett steg längre när de även bjöd in sina gäster till att lämna egna hållbara tips och idéer för att tillsammans arbeta mot en mer hållbar värld. Ett initiativ som emottogs mycket väl.

Olsson & Co har i kampanjen levererat alla trycksaker och de miljövänliga och återanvändbara Green Rehab-muggarna som delades ut. 6000 muggar delades ut och det resulterade i stort engagemang på sociala medier där bilder haschtaggades med #ComfortGreenRehab. Dessutom fick kampanjen 3000 följare på Instagram.

– Det var en fantastiskt rolig kampanj att vara med på. Comfort Hotels vill arbeta för hållbarhet och vill vara inkluderande med sina gäster och den här kampanjen lyckades verkligen med det. Att vi vinner Promotionbiet med den här kampanjen är stort både för oss och för Comfort Hotels. Jag hoppas att detta kan leda till att fler företag vågar göra lite annorlunda i sin marknadsföring och med det bygga sitt varumärke från grunden, säger Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co.

Comfort Hotels bad även sina gäster om tips och idéer för att bli ännu bättre i sitt hållbarhetsarbete. Närmare 1500 förslag kom in och målet är att implementera flera av dessa tips på hotellen. Bland annat kommer ett ”Green Rehab-hotellrum” att byggas där gästen kan checka in för en extra miljövänlig vistelse. Kampanjen marknadsfördes på alla marknadsplatser i hotellet med trycksaker och annan information.

Promotionbiet delas ut i samband med Education Day, en utbildningsdag som SBPR arrangerar varje år. I år arrangerades Education Day digitalt och de priserna som vanligen delas ut på Promotiongalan fick även de se sina vinnare digitalt. De fem kategorierna som delas ut var:
Årets Leverantör, Årets Återförsäljare, Årets Förädlare, Årets Hållbarhetspris och Årets Kampanj.

Det är andra året som Olsson & Co vinner Årets Kampanj, gången innan vann bolaget med kampanjen ”En tröja för Malmö” då med kunden Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Tomas Olsson, vd på Olsson & Co, tfn +46 (0)31-749 58 10, e-post tomas@olssonoco.se
Anders Ekhammar, pressansvarig på Olsson & Co, tfn +46 (0)70 746 25 79, e-post anders.ekhammar@perspective.se

Med energi, engagemang och glädje samordnar Olsson & Co effektivt all företagsprofilering med fokus på produktmedia, trycksaker, profilkläder och expomaterial. Olsson & Co arbetar med att stärka sina kunders varumärken med produkter och tjänster av hög kvalitet. Bolaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping och Oslo. Olsson & Co startade sin verksamhet 2007 och sysselsätter idag 14 personer, och har en omsättning på 65 miljoner kronor (2019).

Citat

Det var en fantastiskt rolig kampanj att vara med på. Comfort Hotels vill arbeta för hållbarhet och vill vara inkluderande med sina gäster och den här kampanjen lyckades verkligen med det. Att vi vinner Promotionbiet med den här kampanjen är stort både för oss och för Comfort Hotels. Jag hoppas att detta kan leda till att fler företag vågar göra lite annorlunda i sin marknadsföring och med det bygga sitt varumärke från grunden.
Tomas Olsson, vd och grundare av Olsson & Co