• OLW/

OLW gör en utökad återkallning av Dill & Gräslök chips som kan innehålla spår av mjölkprotein

Report this content

OLW Dill & Gräslök chips med bäst-före-datum mellan 2012-03-27 och 2012-05-23 kan innehålla spår av mjölkprotein. OLW återkallar därför Dill & Gräslök chips mellan dessa bäst-före-datum. Detta gäller påsar innehållande 40 g, 200 g, 300 g och 450 g. För icke allergiska personer utgör produkten ingen risk.

OLW återkallade den 9 december ett parti Dill & Gräslök chips eftersom den kunde innehålla spår av mjölkprotein. OLW har vid efterkontroller av kryddblandningen till Dill & Gräslök konstaterat spår av mjölkprotein i ytterligare partier. I samråd med Livsmedelsverket och kryddleverantören har OLW därför beslutat att återkalla Dill & Gräslök chips mellan 2012-03-27 och 2012-05-23.

− Våra konsumenters säkerhet är vår högsta prioritet och vi ser mycket allvarligt på det inträffade. Vi vill därför uppmana alla som är mjölkproteinallergiker att vara extra försiktiga och inte äta Dill & Gräslök chips med bäst före datum mellan 2012-03-27 och 2012-05-23, säger Marcus Thollin, marknadsdirektör, OLW.

Konsumenter som har köpt produkten kan vända sig till OLW Konsumentkontakt på tel: 077-111 10 00, eller e-post: konsumentkontakt@olw.se

Följande produkt är berörd:

Dill & Gräslök Chips från OLW, 40 g, 200 g, 300 g och 450 g.
Bäst-före-datum mellan 2012-03-27 och 2012-05-23

För ytterligare information kontakta:

Konsumentkontakt tel 077-111 10 00, konsumentkontakt@olw.se
Marcus Thollin, Marknadsdirektör, OLW, tel 070-419 77 68

OLW Sverige AB är marknadsledare på den svenska snacksmarknaden, som idag omsätter nästan 3 miljarder konsumentkronor. Under varumärket OLW tillverkar, säljer och marknadsför vi snacksprodukter inom segment som nötter, chips, ostsnacks, popcorn och dipmixer.I sortimentet finns marknadens största produkt - cheez doodles OLW:s huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning finns i Solna och fabrik i Filipstad. Företaget omsätter drygt 650 miljoner kronor och har ca 225 anställda, varav ca 75 personer inom marknad och försäljning. OLW ingår i Orkla-koncernen, som är den största leverantören av märkesvaror till dagligvaruhandeln i Norden. Göteborgs Kex, Abba Seafood och Procordia Food är systerbolag inom Orkla-koncernen. Sedan 2005 har OLW och Göteborgs Kex ett nära samarbete via gemensam säljkår. Mer info om OLW hittar Du på vår hemsida: www.olw.se