OLW Svenska Naturchips växer med succésmak

Report this content

Svenska Naturchips har blivit en riktig försäljningssuccé. Nu lanserar OLW Svenska Naturchips med svenskarnas mest populära smak, Sourcream & Onion. En tredjedel av alla som fredagsmyser med potatischips gör det med Sourcreamkrydda i påsen.

− Vår försäljningssuccé Svenska Naturchips är lite knaprigare än vanliga chips och gjorda med 100 procent solrosolja. Nu fortsätter vi att följa trenden och lanserar den mest populära smaken Sourcream & Onion med naturliga ingredienser, säger Charlotte Siljebrand, produktchef på OLW. Svenska Naturchips är gjorda av utvald svensk potatis som skivats lite tjockare än vanligt. Chipsen friteras under längre tid och vid lägre temperatur jämfört med andra chips, vilket ger den extra knapriga känslan som är unik för Svenska Naturchips. Mer än var tredje chipspåse är smaksatt med Sourcream. Vi svenskar testar gärna nya smakkombinationer till fredagsmyset - så länge Sourcream är med som garant. Smaktester som nyligen genomförts visar att Sourcream ligger i topp och har kommit för att stanna. Följande smakkombinationer toppar listan*: 1. Sourcream & Onion 2. Sourcream & Sweet Chili 3. Sourcream & Bearnaise 4. Sourcream & Peppar Tydligt är dock att klassikern Sourcream & Onion är ohotad på tronen som Svenska folkets nummer 1! OLW Svenska Naturchips Sourcream & Onion finns att köpa i butiker i hela landet. En påse med 200 gram kostar ca 20 kr. För digital bild och pressmeddelande, gå in www.mynewsdesk.com/se/pressroom/olw *Källa smaktest: AB Analys, smaktester januari 2008 - april 2009, 200 intervjupersoner/test. Rankat efter köpsannolikhet i procent.

Taggar: