OM Stockholmsbörsen byter namn

Report this content

OM Stockholmsbörsen byter namn och grafisk profil OM Stockholmsbörsen kommer den 3 april att byta namn till Stockholmsbörsen. I samband med namnbytet får Stockholmsbörsen också en ny grafisk profil, som ska förstärka Stockholmsbörsens varumärke och ställning. Namnbytet är ett led i implementeringen av OMs nya varumärkesstrategi där bolagen inom Division Transaction ges en större frihet att självständigt profilera sig på sina marknader. Stockholmsbörsen kommer istället att ha ett väl synligt sammanbindande tillägg till sin logotyp - "part of OM " - för att även fortsättningsvis visa på den starka kopplingen till OM- koncernen. Namnet Stockholmsbörsen, med ö, kommer även att användas internationellt för att förstärka de positiva nationella särdragen, skapa intresse och göra varumärket unikt. Detta beslut är bland annat grundat på en genomgripande marknadsundersökning på de svenska och internationella finansmarknaderna. Implementeringen kommer att ske successivt under april månad. Den nya logotypen går att finna på www.stockholmsborsen.se För mer information och kommentarer, vänligen kontakta Simon Nathanson, t f VD Stockholmsbörsen 08 405 66 22 Charlotta Wikström, Marknadsdirektör, 08 405 67 33 Stockholmsbörsen Anna Eriksson, Informationschef, OM 08 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/03/20010403BIT00120/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/03/20010403BIT00120/bit0001.pdf