Styrelse till OM Gruppen föreslagen

Styrelse till OM Gruppen föreslagen På OM Gruppens bolagsstämma den 20 mars kommer aktieägare som representerar mer än 50 procent av bolagets aktier och röster att föreslå oförändrat åtta ordinarie styrelseledamöter och att Gunnar Brock skall erbjudas plats i styrelsen samt föreslå omval av Jan Carendi, Thomas Franzén, Per E. Larsson, Nils-Fredrik Nyblæus, Sven Nyman, Bengt Rydén och Olof Stenhammar. Lars Irstad har undanbett sig omval. Gunnar Brock (född 1950) var fram till förra året verksam inom Tetra Pak Gruppen, senast som VD och koncernchef för Tetra Pak Gruppen mellan 1994- 2000 och 1992-1994 VD och koncernchef för Alfa Laval Gruppen. Idag är Gunnar Brock verksam som ledamot i styrelserna för Lego AS, Perstorp AB och IMD (Institute for Management and Development), Schweiz. Han är också partner i MVI (Merchant Venture Investments) samt ledamot av IVA. Gunnar Brock är baserad i Schweiz. OMs bolagsstämma hålls den 20 mars kl 17.00 i Grünewaldssalen, Stockholms Konserthus i Stockholm. För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Olof Stenhammar, styrelseordförande, OM Gruppen08 405 66 42 Anna Eriksson, informationschef, OM Gruppen 08-405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/12/20010312BIT00870/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/12/20010312BIT00870/bit0002.pdf