OM får ´Energy Business Award´

OM får 'Energy Business Award' OM, världsledande leverantör av transaktionsteknologi till energi, råvaru- och de finansiella marknaderna, har tilldelats 'the Energy Business Award' för sin verksamhetsutveckling i energibranschen. Utmärkelsen, som delades ut vid 'Emart Energy Conference' i Paris, baseras på framgångsrik utveckling och drift av verksamhet. Mottagaren av utmärkelsen är det företag som har gjort mest för att förbättra affärsverksamheten inom energimarknaden. "OM har visat en konsekvens i att utveckla sin affärsmodell - företaget har diversifierat mot nya verksamhets- och expertisområden och har visat uthållighet i svåra marknader, säger Guy Isherwood, redaktör för tidningen Commodities Now som står bakom priset. OM har satt en standard för affärsverksamhet, inte bara för energimarknaden utan även för finansiella marknader. Deras expertis, solida finansiella ställning och vilja att anpassa företaget och dess kostnader har gjort det möjligt att expandera." Idag hanteras 83 procent av all börshandlad el i världen på teknologi från OM. OMs systemportfölj innehåller lösningar som gör det möjligt för energibörser att utveckla marknader oberoende av typ av instrument som handlas, leveransmodell, geografi eller mognad. "Vi är glada över att våra tjänster till marknadsplatser och aktörer på energimarknaden har belönats med denna utmärkelse, säger Ulf Lidman, chef för affärsområdet Energy Market Solutions på OM. Idag använder mer än 24 börser världen över OMs teknologiplattformar för sina marknadsplatser, bland dem energibörser som till exempel NordPool, UK Power Exchange och Natural Gas Exchange. Genom att vi själva äger och driver börser har vi en unik kännedom om marknadens krav på problemfri handel." OM är en världsledande leverantör av transaktionsteknologi. OM erbjuder systemlösningar för banker, mäklarfirmor, clearinghus och andra finansiella institutioner samt aktörer på världens energimarknader. OM har mer än 100 kunder i 20 länder över hela världen. OM äger och driver också börser och clearingverksamhet. OM är noterat på Stockholmsbörsen. För mer information, besök www.om.com. För vidare information eller kommentarer kontakta: Anna Eriksson, informationschef, OM 08 405 66 12 Julie Wong, UK Communications +44 20 7065 8274 julie.wong@om.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/25/20021125BIT00170/wkr0001.pdf