Beslut vid OMHEX' bolagsstämma

Beslut vid OMHEX' bolagsstämma Bolagsstämman fastställde styrelsens förslag om ingen utdelning till aktieägarna. Ordinarie ledamöterna Adine Grate Axén, Gunnar Brock, Thomas Franzén, Bengt Halse, Timo Ihamuotila, Tarmo Korpela, Mikael Lilius, Markku Pohjola och Olof Stenhammar omvaldes till styrelseledamöter. Styrelsens arvode beslutades med oförändrat 700 000 kronor till styrelsens ordförande samt 200 000 kronor till övriga ledamöter. Dessutom beslutades om ett arvode om sammanlagt 125 000 kronor till de ledamöter som ingår i Ersättningsutskottet och Revisionsutskottet, att fördelas enligt styrelsens bestämmande. Revisorernas arvode beslutades utgå oförändrat enligt räkning. Bolagsstämman röstade nej till Aktiespararnas förslag om förfarande vid val av nomineringskommitté. Istället beslutade bolagsstämman att nomineringsprocessen skall ske på sådant vis, att de fyra största aktieägarna, som önskar delta, under årets fjärde kvartal utser var sin representant till Nomineringskommitté (vilka inte får vara styrelseledamöter i bolaget) med styrelseordföranden som sammankallande. Nomineringskommittén skall arbeta fram ett förslag till styrelse och i förekommande fall revisorer att föreläggas den ordinarie bolagsstämman för beslut. Namnen på de fyra representanterna skall offentliggöras så snart de utsetts. Motsvarande principer gäller för extra bolagsstämma om det blir aktuellt. Magnus Böckers anförande finns att tillgå på OMHEX' hemsida (www.omhex.com). För mer information eller kommentarer, vänligen kontakta: Anna Rasin, Informationschef 08 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/25/20040325BIT00330/wkr0002.pdf