KOFEX och OM undertecknar utökat supportavtal

KOFEX och OM undertecknar utökat supportavtal Korea Futures Exchange (KOFEX) har undertecknat ett utökat femårigt avtal med OM Technology avseende support och underhåll av börshandelssystemet CLICK(TM) och clearingsystemet SECUR(TM). Det nya avtalet omfattar utökade tjänster för att uppfylla de allt större krav som kunderna ställer. "Det är mycket glädjande att KOFEX, en av Asiens ledande terminsbörser, har valt att fortsätta förlita sig på OM för att växa och utöka sin verksamhet", säger Klas Ståhl, chef för OM Technology. "Detta utökade avtal är ett bevis på deras förtroende för OM som affärspartner." "För KOFEX är OM en nyckelpartner som underlättar vår fortsatta tillväxt. Vi är övertygade om att vår förbindelse med OM kommer att vara till stor nytta för oss i vår utveckling", säger Jungho Kang, ordförande och VD för KOFEX. KOFEX har bedrivit verksamhet sedan april 1999 och har snabbt expanderat och blivit en av världens ledande terminsbörser. KOFEX har använt sig av OMs handelssystem CLICK(TM), världens mest använda marknadsplatssystem, och OMs clearingsystem SECUR(TM) sedan den 23 april 1999. För mer information eller kommentarer, vänligen kontakta: Klas Ståhl, chef OM Technology +46 8 405 60 35 Anna Rasin, Informationschef, OMHEX +46 8 405 66 12 Jungho Kang, ordförande och VD, Korea Futures Exchange +82 51 630 1001 Ihnsoo Lee, Account Manager, Korea Futures Exchange § +82 51 630 1120 Fakta OM/OMHEX OMHEX äger och driver norra Europas största värdepappersmarknad och är en ledande leverantör av marknadsplatstjänster och lösningar till finans- och energimarknader. OMHEX består av två divisioner: Divisionen OM Technology är en världsledande leverantör av lösningar och tjänster - outsourcing och transaktionshantering - som utnyttjar banbrytande men beprövad teknik. Divisionen HEX Integrated Markets är en integrerad nordisk och baltisk värdepappersmarknad och erbjuder investerare tillgång till 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Besök gärna www.omhex.com om du vill ha mer information. Fakta om KOFEX Korea Futures Exchange (www.kofex.com) etablerades i februari 1999 och är Koreas enda derivatbörs. KOFEX har ett stort produktutbud som inkluderar KOSPI 200 optioner, världens mest omsatta kontrakt, KOSPI 200 terminer, KTB terminer och optioner, US-dollar kontrakt, KOSDAQ 50- kontrakt, CD ränteterminer och guldterminer. KOFEX övertog KOSPI 200- terminerna från Korea Stock Exchange den 2 januari 2004. Efter överföringen är KOFEX världens mest aktiva börs i fråga om handelsvolymer. Under 2003 uppgick handeln på KOFEX till totalt 12 956 139 kontrakt. Från slutet av mars är den genomsnittliga handelsvolymen 12 122 859 kontrakt, inklusive KOSPI 200-terminer och -optioner. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT00200/wkr0001.pdf