• OMHEX/

OMHEX avvisar stämningsansökan om ytterligare momsåterbetalning i Finland

OMHEX avvisar stämningsansökan om ytterligare momsåterbetalning i Finland HEX Integrated Markets Ltd och Finnish Central Securities Depository Ltd (APK), dotterbolag till OMHEX AB, har stämts av 22 banker och mäklarfirmor i Finland. Stämningsansökan, som innehåller ett krav på 5 miljoner euro plus ränta, omfattar moms som bankerna och mäklarfirmorna betalat till Helsingforsbörsen och APK för handels- och clearingtjänster under åren 1995-2000. OMHEX och HEX Integrated Markets avvisar helt stämningen och dess grunder. Tvisten om momsåterbetalning för åren 1995-2000 löstes i sin helhet genom skiljenämndsförfarande under 2002. HEX Integrated Markets avvisar alla krav på ytterligare ersättning. För mer information och kommentarer, vänligen kontakta: Jouni Torasvirta, chef Cash Market , HEX Integrated Markets +358 9 6166 7280 Anna Rasin, informationschef OMHEX +46 8 405 66 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/21/20040621BIT00220/wkr0001.pdf