OmniCar A/S tecknar avtal med en av Danmarks största Peugeot-återförsäljare

Report this content

OmniCar A/S (“OmniCar”) meddelar idag, den 13 juni 2017, att bolaget ingått avtal med Henrik Wessel A/S om användning av OmniCars nyutvecklade mjukvara för att generera serviceavtal, SAM. Henrik Wessel A/S är en av Danmarks största Peugeot-återförsäljare och har tre anläggningar.

Bilåterförsäljare kämpar om kunder – särskilt verkstadsomsättningen och eftermarknadsförsäljningen är viktig eftersom vinstmarginalen sjunker per såld bil. Lojala kunder är avgörande för att säkra verksamheten och inte minst för att säkra försäljningen av kundens nästa bil. OmniCar och Henrik Wessel A/S har ingått avtal om användande av OmniCars nyutvecklade mjukvara SAM (Service Agreement Manager), genom vilken OmniCars kunder kan generera serviceavtal på kort tid. För en stor andel av bilåterförsäljare i Norden tar skapandet av serviceavtal i dagsläget upp till 72 timmar. Med OmniCars mjukvara genereras serviceavtal på ett fåtal minuter.

Henrik Wessel A/S är Danmarks största Peugeot-återförsäljare med totalt tre anläggningar i Østerbro och Kongens Lyngby. Samtliga anläggningar kommer att använda OmniCars mjukvara. Avtalet löper tills vidare och målsättningen är att Henrik Wessel A/S ska öka antalet serviceavtal markant de nästkommande åren.

VD Henrik Wessel kommenterar:
”Med OmniCar har vi äntligen funnit en lösning som möjliggör komplicerad administration och framställande av serviceavtal snabbt och effektivt. Vi har därför beslutat att använda OmniCar som partner på samtliga av våra tre anläggningar.”

OmniCars produktansvarig Rasmus Munch kommenterar:
Vi är glada att Henrik Wessel A/S har valt OmniCar som partner och det bekräftar att vår mjukvara är banbrytande när en av Danmarks största Peugeot-återförsäljare väljer OmniCar för att lösa problemet med att generera serviceavtal effektivt.”

För mer information om OmniCar, vänligen kontakta:
Claus T. Hansen, Styrelseordförande
E-post: cth@omnicar.dk

Om OmniCar

OmniCar är ett danskt bolag, med ett svenskt holdingbolag under bildande, som utvecklat en mjukvarulösning åt bilbranschen. Mjukvarulösningen genererar ökad omsättning samt förbättrad kundlojalitet och är utvecklad tillsammans med Citroën i Danmark, Norge samt Sverige. Mjukvarulösningen skapar merförsäljning för bilhandlare och är även tillämpbar på andra områden inom transportsektorn. OmniCars mjukvara har sedan 2012 genererat över 20 000 serviceavtal för Citroën och över 200 MDKK i omsättning för sina användare.

Taggar: