Orexo AB noteras på Stockholmsbörsen

Idag noteras Orexo AB, ett drug delivery-bolag, på Stockholmsbörsens O-lista.

Orexo utvecklar egna, patenterade läkemedel genom att vidareutveckla existerande läkemedelssubstanser. Bolaget har en produkt lanserad på marknaden, tre under klinisk utveckling – varav en produkt är utlicensierad i USA och Japan – samt två projekt inom farmaceutisk formuleringsfas. Nettoomsättningen för de första nio månaderna 2005 uppgick till 59 miljoner kronor. "För Orexo är noteringen på Stockholmsbörsen ett viktigt strategiskt steg i syfte att stärka bolagets fortsatta utveckling samt stärka bolagets finansiella ställning. Vi hälsar Orexo varmt välkommen att fortsätta sitt arbete, nu med stöd av sin börsnotering”, säger Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX. Bilder från välkomstceremonin och en filmad intervju med Orexos VD Zsolt Lavotha kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Bolagshändelser och Förändringar i noterade bolag/ Introduktioner. Orexo ingår i sektorn Hälsovård. Mer information om branschklassificering etc. av Orexo, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation.