Aerocrine noteras på den Nordiska Börsen

Idag noteras Aerocrine, ett Small Cap bolag i sektorn Hälsovård, på Stockholmsbörsen. Aerocrine är det fyrtionde bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

Aerocrine AB är ett kliniskt baserat medicintekniskt företag som leder utvecklingen av instrument för inflammationsmätning i utandningsluft. Bolaget innehar en omfattande patentportfölj med bland annat elva godkända patent i USA och pågående patentansökningar. Aerocrine grundades 1997 av forskare vid Karolinska Institutet och huvudkontoret finns i Stockholm.

”Det är mycket glädjande att välkomna Aerocrine till den Nordiska Börsen. Genom noteringen av Aerocrine får placerarna ett viktigt tillskott inom sektorn Hälsovård, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar och bolag, OMX.

Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

Aerocrine är ett Small Cap bolag och får kortnamnet AERO B. Bolaget ingår i sektorn Hälsovård och en handelspost motsvarar 500 aktier.