Atlantic Petroleum noteras på den Nordiska Börsen i Köpenhamn

Idag noteras P/F Atlantic Petroleum på Köpenhamnsbörsen. Atlantic Petroleum är det sextiosjätte bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år och det tolfte nya bolaget på Köpenhamnsbörsens huvudmarknad. Atlantic Petroleum är verksamt i sektorn Energi och ingår i segmentet Small Cap.

Atlantic Petroleum är ett olje- och gasbolag som bedriver efterforskningar vid Färöarnas kontinentalsockel. Bolaget innehar för närvarande sex licenser för efterforskning vid två oljefält som kommer att byggas ut inom kort. Produktionen vid det första fältet kommer att starta under 2007.

”Det är mycket glädjande att välkomna Atlantic Petroleum som första färöiska bolag till den Nordiska Börsen. Noteringen av Atlantic Petroleum kommer att öka intresset för energibolag på den Nordiska Börsen”, säger Jan Ovesen, VD för Köpenhamnsbörsen.

Atlantic Petroleums VD Wilhelm Petersen presenterar bolaget i en filmad presentation för investerare. Presentationen finns tillgänglig på www.stockwise.tv/ws3/MGPplayers/default2.asp?id=605. Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marketnews/corporateactions/

Atlantic Petroleum får kortnamnet FO-ATLA, bolaget ingår i sektorn Energi och en handelspost motsvarar 10 aktier.