Björn Borg AB noteras på Nordiska Börsen

Idag noteras Björn Borg, ett Mid Cap-bolag inom sektorn sällanköpsvaror och tjänster, på Stockholmsbörsen. Björn Borg tar steget från First North till den Nordiska Börsens huvudmarknad.

Björn Borg (tidigare Worldwide Brand Management AB) har idag verksamhet inom de fem produktområdena kläder, skor, väskor, glasögon och parfym. Björn Borg-produkter finns på tio marknader i Europa, varav Sverige och Holland är de största. Varumärket Björn Borg lanserades i slutet av 1980-talet. Bolaget har varit listat på den alternativa marknaden, nuvarande First North, sedan december 2004.

– Björn Borg är ett mycket bra exempel på hur modell, med vår huvudmarknad och vår marknad för tillväxtsföretag, First North, fungerar. Bolag kan fokusera på tillväxt och utveckling på First North och sedan, när de är redo och uppfyller huvudmarknadens krav, göra bytet, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar och bolag, OMX.

Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

Björn Borg är ett Mid Cap bolag och får kortnamnet BORG. Bolaget ingår i sektorn Sällanköpsvaror och tjänster och en handelspost motsvarar 100 aktier.

Jonas Rodny, OMX Nordiska Börs +46 (0)8 405 72 67

Om OMX | OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Genom den Nordiska Börsen erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Den Nordiska Börsen är ett begrepp som används i marknadsföringssyfte och är inte en juridisk person. Begreppet beskriver det gemensamma erbjudandet från Helsingforsbörsen, Köpenhamnsbörsen, Stockholmsbörsen, Islandsbörsen, Tallinnbörsen, Rigabörsen och Vilniusbörsen. OMX integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för över 60 börsorganisationer i fler än 50 länder. OMX är ett Nordic Large Cap bolag i den finansiella sektorn på OMX Nordiska Börs. För mer information, besök www.omxgroup.com.