ChemoMetec noteras på den Nordiska Börsen

Idag noteras ChemoMetec på Köpenhamnssbörsen. ChemoMetec är det nittiofjärde bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

ChemoMetec utvecklar analysinstrument och tekniker för analys av partiklar. ChemoMetecs teknik används vid biologisk analys av jästcellodlingar, blod, djursperma och mjölk. Bolaget grundades 1997 och har sedan dess genomgått en snabb utveckling. ChemoMetec har ett nära samarbete med sjukhus, forskningsinstitut och universitet, i syfte att hålla sig ajour med kundernas behov samt utvecklingen på marknaden. Bolagets mål och kunnande fokuserar på att utveckla högteknologiska produkter baserade på kostnadseffektiva lösningar.

”Det är mycket glädjande att välkomna ChemoMetec till den Nordiska Börsens huvudmarknad i Köpenhamn, där man är det andra nya bolaget inom sektorn Hälsovård i år. Förutom dessa två har tre nya bolag listats inom samma sektor på First North i Danmark, vilket visar att detta är ett område som utvecklas snabbt”, säger Jan Ovesen, chef för OMX Nordiska Börs i Köpenhamn.

Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marketnews/corporateactions/listings.

ChemoMetec är ett Small Cap bolag och får kortnamnet CHEMM. Bolaget ingår i sektorn Hälsovård och en handelspost motsvarar 1000 aktier.