First Farms noteras på den Nordiska Börsen

Idag noteras FirstFarms på Köpenhamnsbörsen. FirstFarms är det åttiosjätte bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

FirstFarms är ett investmentbolag som bildades 2004 och som investerar i jordbruksbolag i Östeuropa. Bolaget planerar att förvärva jordbruksbolag och utveckla dessa till lönsamma enheter genom moderna principer för företagsledning och danskt know-how.
FirstFarms äger två jordbruksbolag med 1350 mjölkkor och 6300 hektar mark i Slovakien. Förutom Slovakien, planerar FirstFarms att investera i Ukraina, Ryssland och Rumänien. Totalt kan det under de kommande tre till fyra åren komma att röra sig om en av de största danska lantbruksinvesteringarna i Östeuropa i modern tid.
”Det är mycket glädjande att välkomna FirstFarms till den Nordiska Börsen. När det gäller nya bolag har mycket hänt under 2006. FirstFarms är ett intressant tillskott till sektorn Dagligvaror, och det artonde danska bolaget att ansluta sig till den Nordiska Börsen i år”, säger Jan Ovesen, Chef för OMX Nordiska Börs i Köpenhamn.

FirstFarms A/S är ett Small Cap bolag och får kortnamnet F FARMS. Bolaget ingår i sektorn Dagligvaror och en handelspost motsvarar 100 aktier.