Lindab noteras på den Nordiska Börsen

Idag noteras Lindab International på Stockholmsbörsen. Lindab International är det åttiotredje bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

Lindab International AB är en internationell koncern som utvecklar, producerar och marknadsför produkter och systemlösningar i tunnplåt. Bolaget riktar sig mot ventilationsbranschen med allt från ventilationskomponenter till kompletta inneklimatlösningar samt verkar mot byggindustrin med ett omfattande utbud av byggkomponenter liksom kompletta byggnadssystem i stål för bostäder och kommersiella fastigheter. Lindabkoncernen har ca 4 500 medarbetare i 28 länder och omsatte
6 214 MSEK år 2005.
”Det är mycket glädjande att välkomna Lindab International till den Nordiska Börsen. På börsen får Lindab International möjlighet att fortsätta växa och placerarna får ett nytt spännande investeringsalternativ inom sektorn Industrivaror och –tjänster”, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar och bolag, OMX.

En filmad intervju med Lindab Internationals VD Kjell Åkesson finns tillgänglig via länk på www.omxgroup.com/nordicexchange. Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

Lindab International är ett Mid Cap bolag och får kortnamnet LIAB. Bolaget ingår i sektorn Industrivaror och -tjänster och en handelspost motsvarar 100 aktier.