OMX – Delårsrapport januari-juni 2007

• Hög börsaktivitet
• Fortsatt tillväxt i informationsförsäljning
• Orderingången i teknikverksamheten var 559 (553) Mkr under kvartalet

”Den främsta händelsen under kvartalet är givetvis det föreslagna samgåendet mellan OMX och NASDAQ - de ledande innovatörerna inom börsindustrin. Det nya företaget, med namnet The NASDAQ OMX Group, kommer att skapa världens främsta börs- och teknikföretag. Samgåendet kommer att generera betydande fördelar för kunder, aktieägare och andra intressenter. Emittenter, medlemmar, informationskunder, investerare samt kunder i vår teknikverksamhet kommer alla att kunna dra fördel av bildandet av The NASDAQ OMX Group. Jag är också övertygad om att samgåendet kommer att medverka till att befästa och stärka de finansiella marknadernas ställning i Norden. Det är även glädjande att kunna presentera ett rörelseresultat på 384 (284) Mkr för kvartalet”, säger Magnus Böcker, VD och koncernchef för OMX.

På följande sidor bifogas OMX delårsrapport för januari-juni 2007. Rapporten finns också tillgänglig på www.omxgroup.com.
En press- och analytikerträff kommer att hållas idag, kl 10.00, i OMX lokaler på Tullvaktsvägen 15, Stockholm. För er som inte har möjlighet att närvara går det att deltaga i presentationen via telefonkonferens på följande nummer, Sverige: 08 505 202 70, Storbritannien: +44 (0) 208 817 9301, USA: +1 718 354 1226. Rapporten kommer att presenteras av OMX VD och koncernchef Magnus Böcker och CFO Kristina Schauman.