OMX – Delårsrapport januari-mars 2007

• Rekordhög aktiehandel
• Lansering av Genium – nästa generations system för börsindustrin
• Ökat intresse för informationstjänster

” Rörelseresultatet på 348 Mkr är det högsta kvartalsresultatet i företagets historia, om man bortser från reavinster under tidigare perioder. Aktivitetsnivån är hög inom alla våra verksamheter. Framförallt är det den rekordhöga handelsaktiviteten på OMX Nordiska Börs som ligger till grund för resultatökningen – antal transaktioner i aktiehandeln ökade med hela 50 procent jämfört med samma period föregående år och med 27 procent jämfört med föregående kvartal.”, säger Magnus Böcker, VD och koncernchef för OMX.

På följande sidor bifogas OMX delårsrapport för januari-mars 2007. Rapporten finns också tillgänglig på www.omxgroup.com.
En press- och analytikerträff kommer att hållas idag, kl 11.00, i OMX lokaler på Tullvaktsvägen 15, Stockholm. För er som inte har möjlighet att närvara går det att deltaga i presentationen via telefonkonferens på följande nummer, Sverige: 08 505 202 70, Storbritannien: +44 (0) 208 817 9301, USA: +1 718 354 1226. Rapporten kommer att presenteras av OMX VD och koncernchef Magnus Böcker och CFO Kristina Schauman.