Rezidor Hotel Group noteras på den Nordiska Börsen

Idag noteras Rezidor Hotel Group på Stockholmsbörsen. Rezidor Hotel Group är det sjuttionionde bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

Rezidor Hotel Group AB är ett snabbväxande hotellföretag. Hotellen i Rezidors portfölj drivs huvudsakligen under bolagets varumärken Radisson SAS och Park Inn, men också under bolagets tre varumärken under utveckling, Regent, Hotel Missoni och Country Inn. Samtliga hotell ligger i Europa, Mellanöstern eller Afrika, med undantag för ett som ligger i Kina.

”Det är mycket glädjande att välkomna ett internationellt bolag som Rezidor Hotel Group till den Nordiska Börsen. Genom noteringen av Rezidor Hotel Group får placerarna ett viktigt tillskott inom sektorn Sällanköpsvaror och -tjänster”, säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar och bolag, OMX.

En filmad intervju med Rezidor Hotel Groups VD Kurt Ritter finns tillgänglig via länk på www.omxgroup.com/nordicexchange. Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

Rezidor Hotel Group är ett Mid Cap bolag och får kortnamnet REZT. Bolaget ingår i sektorn Sällanköpsvaror och -tjänster och en handelspost motsvarar 200 aktier.