SRV Group noteras på den Nordiska Börsen

Idag noteras SRV Group Plc, ett Mid Cap bolag i sektorn Industrivaror och –tjänster, på Helsingforsbörsen. SRV Group Plc är det trettiotredje bolaget som välkomnas till den Nordiska Börsen i år.

SRV Group Plc är Finlands ledande entreprenör inom fastighets- och byggprojekt. Bolaget utvecklar och uppför affärs- och kontorsbyggnader, bostäder, industrilokaler och logistikanläggningar såväl som affärs- och bostadsområden i Finland, Ryssland och Baltikum. SRV utvecklar integrerade byggprojekt och erbjuder projekt- och fastighetsutveckling, investeringsplanering, design och byggnation, samt konstruktion. För 2006 uppgick SRV Groups intäkter till 479,5 miljoner euro. Bolaget har cirka 700 anställda.

“Det är mycket glädjande att välkomna SRV Group till den Nordiska Börsen i Helsingfors. SRV stärker sektorn Industrivaror och -tjänster ytterligare, och genom noteringen får placerarna ett nytt intressant placeringsalternativ”, säger Jouni Torasvirta, chef för den Nordiska Börsen i Helsingfors.

SRV Group är ett Mid Cap bolag och får kortnamnet SRV1V (ISIN kod: FI0009015309). Bolaget ingår i sektorn Industrivaror och -tjänster (Branschgrupp: Konstruktion och Ingenjörskonst).