Styrelsen för OMX kommentar till det gemensamma offentliggörandet från NASDAQ och Borse Dubai

Styrelsen för OMX noterar det gemensamma offentliggörandet från The NASDAQ Stock Market Inc ("NASDAQ") och Borse Dubai. Styrelsen för OMX kommer att utvärdera innebörden av strukturen för aktieägarna och återkommer till aktieägarna med information inom en snar framtid.

– Som en av Europas mest attraktiva börser, är vår initiala tolkning att konkurrenskraften för OMX Nordiska Börs kommer att säkras för framtiden. Parallellt med detta kommer NASDAQ:s investering i DIFX att öka möjligheterna för OMX börsteknologi att expandera i Mellanöstern, säger Urban Bäckström, styrelseordförande för OMX.

För att möjliggöra NASDAQ och Borse Dubai att ingå relevanta arrangemang, har OMX accepterat vissa tillägg till dess Transaktionsavtal med NASDAQ.

Ett pressmöte kommer att hållas klockan 13.30 CET hos OMX, Tullvaktsvägen 15 i Stockholm Urban Bäckström, styrelseordförande i OMX och Magnus Böcker, vd i OMX kommer att närvara vid pressmötet.

De som inte personligen kan närvara på mötena kan ringa in på nedanstående nummer:
Sverige: + 46 (0) 850 520 270
Storbritannien: + 44 (0) 208 817 9301
USA: +1 718 354 1226

Presentationen kommer även webbsändas och finns tillgänglig på www.omxgroup.com.