Uppdatering från OMX styrelse

OMX styrelse har tidigare meddelat att den avsett att fortlöpande informera aktieägarna kring det utvärderingsförfarande som styrelsen genomför i anledning av de båda bud som lämnats till bolagets aktieägare.

OMX styrelse har som ett led i utvärderingen ställt en fråga till Aktiemarknadsnämnden i syfte att säkerställa att bolagets alla aktieägare behandlas på likvärdigt sätt. Aktiemarknadsnämnden har idag offentliggjort sin syn på denna fråga och nämnden konstaterar att de aktieägare som ingick optionsavtal med Borse Dubai inte erhöll en bättre behandling än övriga aktieägare.

Vidare arbetar OMX för närvarande med att verifiera beskrivningen av OMX i den erbjudandehandling som Borse Dubai förväntas presentera för OMX aktieägare inom kort.

OMX styrelse noterar att Aktiemarknadsnämnden ansett att Borse Dubais agerat i strid mot god sed på aktiemarknaden i samband med den så kallade book building-processen den 9 augusti 2007.