Första dag för handel i Oncology Venture Sweden AB:s aktier på AktieTorget

Idag, den 22 juli 2015, inleds handeln i Oncology Venture Sweden AB:s (”Oncology Venture”) aktier på AktieTorget.

Handel på AktieTorget
Idag inleds handeln i Oncology Ventures aktier på AktieTorget. Aktiens handelsbeteckning är OV (OV.ST) och ISIN-kod är SE0007157409.

För ytterligare information om Oncology Venture:
E-post: pbj@buhloncology.com

Oncology Venture Sweden AB driver via det helägda rörelsedrivande danska dotterbolaget Oncology Venture ApS cancerläkemedelsutveckling. Oncology Venture har licens att använda Drug Response Prediction – DRPTM – för att väsentligt öka sannolikheten för att lyckas i kliniska studier. Verksamheten bygger på att ”rädda” cancerläkemedel som tidigare har stoppats i klinisk utveckling. DRPTM har visat sin förmåga att ge statistiskt signifikant prediktion av kliniska resultat av läkemedelsbehandling hos cancerpatienter i 26 av 32 undersökta kliniska studier.

Bolaget arbetar med en modell som förändrar oddsen i jämförelse med traditionell läkemedelsutveckling. Istället för att behandla alla patienter med en typ av cancer screenas först patienterna och endast de som sannolikt svarar på behandlingen kommer därefter att behandlas. Genom en mer väldefinierad patientgrupp reduceras risk och kostnader samtidigt som utvecklingen blir mer effektiv.