Kommuniké från extra bolagsstämma i Oneflow AB

3 september 2024

Kommuniké från extra bolagsstämma i Oneflow AB

Extra bolagsstämma i Oneflow AB ("Bolaget") hölls idag den 3 september 2024 varvid aktieägarna fattade följande beslut.

Godkännande av styrelsens beslut om emission av aktier

Extra bolagsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut från den 15 augusti 2024 om nyemission av högst 1 174 629 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Den totala ökningen av Bolagets aktiekapital uppgår till högst 35 238,87 kronor.

Teckningskursen för aktierna ska vara 35,10 kronor per aktie, som fastställts vid ett bookbuilding-förfarande genomfört av Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial, totalt 41 229 477,90 kronor om samtliga aktier tecknas. Överkursen ska tillföras den fria överkursfonden.

Rätt att teckna de nya aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma Greenfield AB och Spintop Investment Partners III Sweden AB.
De nya aktierna medför rätt till utdelning för första gången på den avstämningsdag för utdelning som infaller närmast efter det att de nya aktierna registrerats hos Bolagsverket och aktierna förts in i aktieboken hos Euroclear Sweden AB.

Godkännande av styrelsens beslut om emission av aktier

Extra bolagsstämman beslutade att godkänna styrelsens beslut från den 15 augusti 2024 om nyemission av högst 427 600 aktier, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt.

Den totala ökningen av Bolagets aktiekapital uppgår till högst 12 828,00 kronor.

Teckningskursen för aktierna ska vara 35,10 kronor per aktie, som fastställts vid ett bookbuilding-förfarande genomfört av Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial, totalt 15 008 760,00 kronor om samtliga aktier tecknas. Överkursen ska tillföras den fria överkursfonden.

Rätt att teckna de nya aktierna ska, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma Lars Appelstål.

För detaljerade villkor avseende besluten på extra bolagsstämman enligt ovan hänvisas till kallelsen som finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.oneflow.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Hamnes, VD och grundare
E-post: anders.hamnes@oneflow.com

FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser.

Om Oneflow

Oneflow är en mjukvaruaktör som utvecklar, säljer och implementerar digitala avtalshanteringssystem. Bolaget anser att avtalshantering idag, både i Europa och globalt, huvudsakligen kännetecknas av manuell och pappers- eller filbaserad avtalshantering. Det innebär en hög grad av tids- och resurskrävande administrationsarbete samt en hög exponering mot mänskliga fel. Genom Bolagets mjukvaruplattform ges företag möjlighet att digitalt hantera avtal före, under och efter signering inom en och samma plattform i syfte att automatisera och effektivisera avtalshanteringsprocessen.