Pebble listar de populäraste apparna i Sverige 2015

Träning, fjärrstyrning och navigation i topp på våra handleder.

Vi närmar oss slutet på året och Pebble summerar här de 20 populäraste apparna i Sverige 2015. Resultatet visar att svenskarna framförallt använder appar som underlättar deras träning, som låter dem styra andra enheter eller som hjälper dem navigera i dagliga aktiviteter.

1. Misfit – Stegräknare, sömn- och aktivitetsmätare
Misfit App är en väldigt populär träningsapp. Den inspirerar användaren till träningsaktiviteter genom att förvandla Pebble-klockan till en aktivitets- och sömnmätare. Den kan användas för att mäta, sätta mål och se sparad statistik direkt på handleden.

2. Music Boss – Det kompletta media-kontrollsystemet
Music Boss ger dig full kontroll på dina uppspelningar med de viktigaste funktionerna direkt på din arm. Du kan enkelt ställa in och justera media, kontrollera Chromecast, justera volym och uppdatera färgteman och utseende efter egen smak – allt görs direkt på din Pebble klocka. Finns tillgänglig för Android 4.3 eller senare.

3. Timer+ – Det digitala tidtagaruret
Låt aldrig mer din potatisgratäng brännas vid! Använd din Pebble som timer och stoppur med hjälp av appen Timer+. Lättanvänd och med snygg design kan den ta tid i bakgrunden och öppnas automatiskt när tiden löper ut.

4. Battery lifetime – Mät batteritid i antal dagar
Pebble mäter batteritid i antal dagar – inte timmar. Med upp till 10 dagars batteritid är det lätt att glömma bort att man ibland behöver ladda sin Pebble. Battery lifetime är en app som håller reda på laddningsperioden. Den visar batteritid med antal dagar i punktform, där varje punkt representerar en kvarvarande dag av batteritid.

5. Compass – Den digitala kompassen
Med appen Compass navigerar skärmen mellan två olika lägen: en kompassnavigator när du tittar ner på din Pebble och en horisontell navigator när du håller den framför dig. De snygga animationerna gör denna app till den perfekta följeslagaren för utomhusaktiviteter.

Plats 6-20 mest populära apparna för Pebble i Sverige

6. Dialer for Pebble
7. Timer
8. Multi Timer
9. Stopwatch
10. Tiny Bird
11. Morpheuz
12. Smartwatch+
13. Endomondo
14. Evernote
15. Sleep as Android
16. Pebblets
17. Pixel Miner
18. Battery+
19. Nav Me
20. Cards for Pebble

Presskontakt
Jonathan Webb | Onemotion för Pebble | 072 311 55 29 | jonathan.webb@onemotion.se

Distributörskontakt, för återförsäljare
Max Ellberg | Newgen Distribution AB | 076 871 66 44| max@newgendistribution.se

Om Pebble
Pebble är baserat i Palo Alto, Kalifornien och bygger bärbar teknik vilken berikar, förenklar och sömlöst anpassas till våra liv. Sedan företaget skapade crowdfunding-historia 2012 har Pebble satt bärbar teknik på kartan och sålt mer än 1 miljon smartklockor globalt. 2014 levererade Pebble Steel en försmak av exklusiva material och tidlös design till Pebbles produktportfölj. 2015 cementerade Pebble Time och Pebble Time Steel företagets inställning att sätta klockfunktionen i fokus – vilka än en gång slog rekord genom att samla in mer än 20 miljoner dollar på Kickstarter. Pebbles smartklockor stödjer både iPhone och Android-telefoner och är byggd på en öppen plattform vilket låter utvecklare skapa fantastiska upplevelser. Läs mer på pebble.com.

Taggar: