Snabbväxande träningskedjan Fresh Fitness siktar på dubblering 2016

Report this content

28 december öppnar Fresh Fitness sitt nionde träningscenter i Sverige när man övertar SATS lokaler i Halmstad. Invigningen sätter punkt för ett succéartat år med rekordsnabb tillväxt för företaget, som under 2016 räknar med att öppna ytterligare sju anläggningar. Receptet bakom framgångarna är enkelt; man erbjuder premiumträning till lågt pris och utan bindningstid.

Träningskedjan Fresh Fitness är ett välkänt namn i ursprungslandet Norge, där företaget grundades 2010 som ett systerbolag till SATS/Elixia i HFN-koncernen. I Sverige öppnade den första anläggningen i Täby i oktober 2013, sedan dess har man i snabb takt expanderat med ytterligare sex anläggningar runtom i Storstockholm, samt en vardera i Norrköping och Halmstad. Under 2016 har företaget planer på ytterligare sju nyetableringar runtom i landet, med fokus på bostadsnära lägen och stora lokaler.

Utbudet varierar något beroende på anläggningarnas storlek, men gemensamt för samtliga är ljus och rymd. Alla center erbjuder moderna maskiner, funktionella träningsområden och stort utbud av ledarledda pass. Fresh Fitness erbjuder också som en av få aktörer virtuell gruppträning på samtliga anläggningar, där medlemmarna utan förbokning kan delta i allt från spinning-pass till yoga och klasser framtagna i samarbete med bland andra Les Mills.

Fresh Fitness vill bevisa att effektiv träning inte behöver vara dyr. Konceptet har hittills visat sig vara framgångsrikt och fyller ett behov mellan de befintliga aktörernas erbjudanden. I takt med att träning blivit en självklarhet för alltfler svenskar har även många fastighetsägare visat intresse för att erbjuda träningscenter som ett mervärde för sina hyresgäster.

Tommy Johansson ansvarar för alla nyetableringar och undersöker just nu de bästa platserna runtom i landet för Fresh Fitness kommande center. I fokus ligger städer med mer än 40 000 invånare, företrädesvis studentstäder. Geografiskt tittar de även fortsättningsvis på Storstockholm och Mälardalen, men på sikt är större städer runtom hela landet av intresse.

- Jag tror att våra påkostade och populära träningscenter med ett lågt pris i kombination med vår oerhört starka ägarstruktur gör att vi blivit så populära hos fastighetsägare, säger Tommy Johansson, etableringschef på Fresh Fitness. Vidare uppskattar fastighetsägare att kunna diversifiera sin hyresgästmix i sina fastigheter och de uppskattar att vi är långsiktiga och har ekonomiskt trygghet. Att vi sedan ger mycket flöden och har mycket folk i rörelse kring fastigheten ger även ett trygghetsvärde som i vissa fall uppskattas särskilt.

För mer information vänligen besök www.freshfitness.se eller kontakta:

Tommy Johansson, etableringschef Fresh Fitness Sverige

Tel: 072-178 75 98, mail: tommy.johansson@freshfitness.se

Jonathan Webb, Onemotion IMC

Tel: 070-314 58 80, mail: jonathan.webb@onemotion.se

Om Fresh Fitness

Fresh Fitness finns i dag i Sverige, Finland och Norge. Vårt mål är att erbjuda bästa möjliga träning till lägsta möjliga pris, utan bindningstid och med ett modernt och mångsidigt utbud i fräscha lokaler. Nu finns vi på sju platser i Stockholm, i Norrköping samt inom kort i Halmstad. Under 2016 planeras ytterligare ett flertal nya center.

Taggar: