Delårsrapport onetwocom AB (publ) 1 januari - 31 mars 2004

Delårsrapport onetwocom AB (publ) 1 januari - 31 mars 2004 Onetwocom AB fd Freetel AB * Koncernens nettoomsättning uppgick till 55,9 MSEK (63,4 MSEK). Minskningen beror främst på prisfall på mobila enheter. * Försäljningen har ökat med 53% jämfört med föregående kvartal (36,6 MSEK) Konstaterat att tillväxten fortsatt under april månad * Resultat efter skatt uppgick till -2 MSEK (-1,9 MSEK) Goodwillavskrivningar har påverkat resultatet med -441 KSEK Resultaten från de operativa enheterna i Sverige och Norge har visat vinst * Resultat per aktie efter skatt uppgick till -1 öre (-1 öre) * Bolaget förväntar ett positivt rörelseresultat för 2004 * Nyemissioner har tillfört koncernen likvida medel om 45 MSEK * Eget kapital uppgår till 56,7 MSEK (33,1 MSEK) * Etablerade kund- och leverantörsavtal i Danmark * Periodens resultat har belastats med engångskostnader om 1 MSEK som har uppkommit p g a pågående due diligence rörande intentionen om att förvärva bolag i Norge samt uppstart av verksamheten i Danmark. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johanna Arne, CFO Onetwocom AB (publ,) Tel. +46 8 556 96 500 e-mail: johanna.arne@onetwocom.com Adress: Danvikcenter 28, 11 tr. 131 30 NACKA www.onetwocom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/18/20040518BIT00220/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/18/20040518BIT00220/wkr0002.pdf Hela rapporten