One2com Danmark tecknar avtal med DanTalk Aps

One2com Danmark tecknar avtal med DanTalk Aps One2com Danmark A/S har tecknat avtal om distribution av mobiltelefoner till DanTalk Aps, en av Telias och Danmarks större återförsäljare. One2com ser detta avtal som viktigt både affärs- och utvecklingsmässigt. DanTalk är Danmarks ny telekedja och har visat stor framåtanda och redan etablerat 24 återförsäljningsställen. VD Gudmund Sigurdsson DanTalk Aps : "Intresset för att bli delta i verksamheten är stor och mer än 10 återförsäljare stod i kö för bli medlemmar i DanTalk så fort företaget blivit registrerat efter namnbyte. DanTalk förväntar sig att de inom ett par år knyter till sig mer än 80 återförsäljare. DanTalk har stora förväntningar på de samarbetet med one2com A/S i Danmark." Inom loppet av ett par dagar har one2com Danmark tecknat avtal med två av Danmarks och Telias största återförsäljningskedjor av mobiltelefoner. "One2coms avtal med DanTalk Aps och Telekæden A/S är de genombrott vi arbetat med för one2coms verksamhet i Danmark. Avtalen lägger grunden till en betydlig omsättningsvolym och stärker one2coms position på den danska markanden", säger Ove Kristensen koncernchef och Bjarne Kristensen, VD one2com Danmark. För ytterligare information, vänligen kontakta: one2com AB Johanna Arne, CFO Ove Kristensen, VD Tel. +46 8 556 96 500 Tel. +47 21 50 41 00 Mob. +47 408 52 040 Johanna.Arne@one2com.com Ove.Kristensen@one2com.no Eller besök våra hemsidor: www.onetwocom.com, www.freetel.se eller one2com.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040421BIT00900/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040421BIT00900/wkr0002.pdf