One2com Danmark tecknar avtal med Telekæden A/S

One2com Danmark tecknar avtal med Telekæden A/S One2com Danmark har tecknat avtal om distribution av mobiltelefoner till Telekæden A/S. Telekæden är en av Danmarks största återförsäljare inom mobiltelfoni och är Telias största återförsäljare med 73 försäljningsställen. VD Rolf Ovesen, Telekæden A/S: " Vi är mycket glada för detta avtal med one2com och Telia. Vi ser många möjligheter, bla utvidgat produktsortiment, sund konkurrens, större leveranssäkerhet och inte minst att bryta det "monopol" som råder på den danska mobildistributörsmarknaden." "One2com Danmark ser detta avtal som strategiskt viktigt för ökad framtida omsättning och marknadsandel" säger Bjarne Kristensen VD one2com Danmark. "One2coms avtal med Telekæden A/S är ett genombrott för one2coms verksamhet i Danmark. Avtalet lägger grunden för betydlig omsättningvolym och stärker one2coms position på den danska marknaden", säger Ove Kristensen, koncernchef one2com AB (publ.). För ytterligare information, vänligen kontakta: one2com AB Johanna Arne, CFO Ove Kristensen, VD Tel. +46 8 556 96 500 Tel. +47 21 50 41 00 Mob. +47 408 52 040 Johanna.Arne@one2com.com Ove.Kristensen@one2com.no Eller besök våra hemsidor: www.onetwocom.com, www.freetel.se eller one2com.no ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040421BIT00910/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040421BIT00910/wkr0002.pdf