• ONETWOCOM/

onetwocom AB (publ) förvärvar Emoon Communications A/S och avser genomföra riktad nyemission värd minst 32 miljoner kronor och högst 55 miljoner kronor. Extra bolagsstämma beslutar om förvärv av Emoon Communications A/S och nyemission, varav 32 miljoner kronor är garanterad av professionella investerare. onetwocom AB (publ) meddelar idag att bolaget avser att kalla till en extra bolagsstämma för att besluta om förvärv av Emoon Communications A/S genom apportemission av 63,1 miljoner aktier samt en riktad nyemission om sammanlagt minst 103,2 miljoner aktier och högst 177,4 miljoner, till ett värde av 32 till 55 miljoner kronor. Köpeskillingen för Emoon Communications A/S är föreslagen till 63,1 miljoner aktier i onetwocom AB. Vid ett EBITDA resultat för 2004 i Emoon Communication A/S som överstiger 5 MNOK, har säljarna krav om ytterligare 10 miljoner aktier och vid ett EBITDA högre än 10 MNOK har säljarna krav om ytterligare 10,0 miljoner aktier. Den sammanlagda köpeskillingen kan därmed uppgå till 83,0 miljoner aktier. Emissionskursen föreslås vara 31 öre och emissionen är på förhand garanterad. Kursen har fastställts till gårdagens börskurs. Den föreslagna nyemissionen består av en riktad emission till professionella investerare utanför bolaget. Nyemissionen äger rum förutsatt att bolagsstämman godkänner styrelsens förslag. Aktieägare representerade av mer än 30% av röstetalet i bolaget har meddelat styrelsen att man avser att rösta enligt styrelsens förslag. Onetwocom AB har en stark tillväxt och försäljningen under kvartal 2 kommer att överstiga 100 MSEK jämfört med 55,6 MSEK för kvartal 1. (Emoon Communication ej inräknat) Genom förvärvet kommer onetwocom AB stärka sin unika position på marknaden genom ett utvidgat produktsortiment från producent till konsument. Förvärvet kommer att bidra till ökad omsättning och ökade marginaler i den värde kedja som onetwocom AB representerar genom distribution och återförsäljning. Ledningen i onetwocom AB och Emoon Communication A/S ser möjligheter till synergier gällande kundbasen, gemensam it-plattform och ledning i Skandinavien. Det sammanslagna bolaget kommer att framstå som ett ledande sälj- och distributionsföretag inom telekomsektorn i Skandinavien med fokus på värdeökande tjänster i hela värdekedjan. Rådgivare är Norse Securities och HQ Norden. För ytterligare information, vänligen kontakta: onetwocom AB (publ) Johanna Arne, CFO Ove Kristensen, VD Håkan Ramsin Tel. +46 8 556 96 500 Tel. +47 21 50 41 00 070-590 16 20 Mob. +47 408 52 040 Johanna.arne@one2com.com ove.kristensen@one2com.no Eller besök våra hemsidor: www.onetwocom.com, www.freetel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/03/20040603BIT00130/wkr0001.pdf