onetwocom etablerar norsk mobil- och bredbandsoperatör

onetwocom etablerar norsk mobil- och bredbandsoperatör onetwocom AB (publ.) har etablerat Telenordic - en ny operatör för mobiltelefoni och bredband på den norska marknaden. Affärsidén är att erbjuda abonnemang till kunder med hög aktivitetsnivå. Telenordic har sålt mer än 5 000 abonnemang under verksamhetens första månad september. Målsättning är 80 000 abonnenter före utgången av 2005. Telenordics abonnemang marknadsförs under varumärket Life av Emoon Communication A/S. Målgruppen är både privatkunder och företagskunder. Trenden bland telefonioperatörer har sedan länge varit uppköp, fusioner och samarbeten och därmed minskad konkurrens. Nu bryter onetwocom denna trend genom att utmana de etablerade telekomföretagen. Telenordic gör inga egna nätinvesteringar utan agerar som service provider, dvs hyr in sig i befintlig infrastruktur. - Vi blir en tuff utmanare på den norska telekommarknaden. Genom förvärvet av telemarketingföretaget Emoon Communication, med 300 anställda, möjliggörs en kraftfull satsning på Telenordics tjänster i Norge. Vår målsättning är 80 000 abonnenter före utgången av 2005, säger onetwocoms koncernchef Ove Kristensen. Under Telenordics första verksamhetsmånaden, september, har drygt 5 000 mobilabonnemang sålts. Bredbands- och IP-tjänsterna börjar marknadsföras under innevarande kvartal. För närvarande finns inga planer att marknadsföra kontantkort. Abonnemangen skräddarsys efter varje kunds behov och inkluderar hårdvara, finansiering med samlad fakturering. Bindningstiden är 12 månader för privatpersoner och 18 månader för företagskunder. - Genom förvärvet av Emoon och lanseringen av Telenordic blir vi ensamma i Norge med att täcka hela värdekedjan från operatör till slutkundsdialog. Därigenom uppnås synergier i form av lägre kostnader och optimering av intäkterna, säger Ove Kristensen. För ytterligare information: onetwocom AB Ove Kristensen, CEO Tel. +47 21 50 41 00 Mob. +47 408 52 040 ove.kristensen@one2com.no Besök våra hemsidor: www.telenordic.no, http://www.one2com.com/, www.freetel.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/08/20041008BIT20070/wkr0001.pdf