Onoterat AB - Näktergal inleder samarbete med Bluestep (Rättelse)

Onoterat AB (publ) – noterat på NGM Nordic SME – portföljbolag inom Fintech, Näktergal AB, har offentliggjort samarbete med Bluestep Bank. Rättelse från tidigare pressmeddelande om citat och samt hänvisning till källa Realtid Media.

Bluestep Bank presenterade under tisdagen den 16 juni 2020 att bolaget nu börjar med bolån i Finland. Bluestep Bank erbjuder även bolån Sverige och Norge sedan tidigare. Ny teknikleverantör till Bluestep Bank (Finland) är svenska Näktergal AB.

Det är stort att vi nu tillsammans med Bluestep Bank kan börja erbjuda vår plattformstjänst på den finska marknaden. Vi ser fram emot att erbjuda finska kunder en användarvänlig, intuitiv och mobilanpassad lösning för bolånehantering. Den senaste tiden har visat att digitalisering inte längre bara handlar om att möta kundernas förväntningar, det handlar om att tillgodose deras behov. Dagens lansering är en milstolpe för Näktergal, säger Erik Bennerhult, vd och en av grundarna av Näktergal.

Sedan start 2015 har Näktergal lanserat plattformslösningar för bolån, företagslån, konsumentlån och spar. I Sverige har Näktergal utvecklat system som har varit i drift i fyra år och aktörer så som GCC och Bofink använder sig av Näktergals låneplattformar.

Onoterat AB äger drygt 1,35% av aktierna i Näktergal sedan 2019

Erik Bennerhult, VD i Näktergal AB, mobil +46 70 300 87 75

Onoterat AB är ett etablerat investerings- och rådgivningsbolag verksamt inom venture sektorerna entertainment & gaming, e-commerce/brands och fintech. Onoterat AB:s affärsidé att tillhandahålla oberoende företagsrådgivning och finansieringslösningar till svenska tillväxtbolag, samt aktivt förvalta bolagets egna kapital i aktieägarnas intresse. Bolaget har varit verksamt med nuvarande affärsidé sedan våren 2016. Bolaget är noterat på NGM Nordic SME. För mer information se www.onoterat.se